Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

APU-VA!!

Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten (26 kommenttia)
Perhetuttu kallonkutistaja eli psykoatri on ottanut ohjattavakseen tukinuoren. jolle pitäisi hommata läppäri. kun tämä pinnisteli itsensä opiskelemaan tietojenkäsittelyä. Kannettava saisi maksaa noin 300 euroa, eli tyypin tämän hetken kuukausitulot. Auttakaa, ja laittakaa linkkejä firmoihin, jotka realisoivat vanhoja Ibareita tai mitä tahansa keksittekin. Ajatelkaa, että tämä apu ei mene minunkaltaiselle vanhalle kusipäälle, vaan nuorelle sälille, jolla ei ole vanhempia, ei rahaa eikä oikein asuntoakaan, mutta opinnot pitäisi alottaa tänä syksynä. Mistä hepulle läppäri halvalla?

Ps. luulen, että vaikka kaveri opiskeleekin tietojenkäsittelyä, sillä pitäisi olla Microsoftin ohjelmistojen pyörittämiseen sopiva kone, koska kaikkien elämänvaikeuksien takia tämä tyyppi ei ole ehtinyt opiskelemaan kotona (jota ei ole) Linuxin kernelin kääntämistä..

+/- saldo : 0 |

    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisko joku sellainen ns. "vähemmän eksklusiivinen" tietokoneliike, joka myy käytettyjä koneita?

    Nykyäänhän vanhoja koneita saa melkein ilmaiseksi. Ja jos sitä kannettavaa ei käytä pelaamiseen, vaan pelkästään nettisurffaamiseen, tekstin - ja kuvien (ei ammattimaiseen) käsittelyyn ym. niin sillä teholla ja näytönohjaimella ei ole oikeastaan mitään väliä.

    Mutta toisaalta eipä ne näytä uusinakaan kalliita olevan. Tässä Gigantin esimerkki:

    http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/minilapparit/CPQ110C1010SO/compaq-minikannettava


    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myy vanha läppärisi JiiPeelle...ei kun Docille, vuoden päästä se kuitenkin hajoaa!

    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen suosiolla heittänyt kaikki vanhat koneeni pois. Avovaimolla on läppäri, jota se käyttää nettisurffaamiseen. Mä pelailen paljon pelejä, kun en ilmeisesti koskaan kasva aikuiseksi... joten läppäri ei tule kysymykseen.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen edelleen tyytyväinen tuohon Gigantista kuukausi sitten hankkimaani Toshiban miniläppäriin. Nyt se on vielä satasen halvemmalla tuo sama kone eli 299 e. XP Home on käyttiksenä ja joku opiskelija-lisenssityyppinen Office-paketti mukana. Linuxin kanssa tuo ei kait ole paras mahdollinen laite edes, näin eräs asioita paremmin tunteva kaverini tiesi kertoa.

    CD-asemaa ei tietenkään tuossa ole jos sellaisen tarvii. Minulle riittävät ainakin usb- ja kuulokeliitännät ihan hyvin, muuta ei tarvi. Simppeli ja toimiva. Suosittelen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miniläppäri sopii hintahaarukkaan vain teoriassa, koska ulkoinen optinen asema on melkein pakko hankkia ja itse en ainakaan kirjoittaisi pitkiä harjoitustöitä sellaisen näppiksellä, vaan pitäisi olla USB-näppis, ts. varustelukierre nostaa hintaa.

    Piru vie, kun en löydä enää sitä nettikauppaa (tai siis niillä oli jonkinlainen ostoskorisysteemi), joka myi käytettyjä IBM:iä.. niissä oli sisäinen DVD-asema jopa..

    Täytyy tosiaan kysyä, miksi sen pitäisi olla kannettava, kun vanhoja pöytäkoneita saa ilmaiseksi ja niilläkin voi opiskella.

    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tilan puute ei ole ongelma, niin kannattaa ostaa pöytäkone jo pelkästään sen takia, että jos haluaa jotain lisää (esim. paremman näytönohjaimen jos peli-innostus myöhemmin iskee).

    Läppäri on sillä tavalla kertakäyttökone, että sitten kun se "jää pieneksi", sillä voi heittää vesilintua.

    Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.netstream.fi/


    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jake pläjäytti mällit pöytään! kiitos jake, tota juuri etsin. tiesin, että jakeen voi luottaa! kiitos!!

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikea apu ja info tuli Palasokerin oikeistosiiveltä, vasemmisto kirjoitti vain yhden täysin tyhjänpäiväisen heiton. Tämä tukee monia sosiologisia asennetutkimuksia, joiden mukaan viimekädessä "oikeisto" jakaa ja auttaa, samalla kun vasemmisto vaatii lisää itselle ja yrittää pysyä kiinni "saavutetuissa eduissa". :lol:

    Salmela kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    katopa vielä tämä
    http://www.cruzbroker.fi/


    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikea apu ja info tuli Palasokerin oikeistosiiveltä, vasemmisto kirjoitti vain yhden täysin tyhjänpäiväisen heiton. Tämä tukee monia sosiologisia asennetutkimuksia, joiden mukaan viimekädessä "oikeisto" jakaa ja auttaa, samalla kun vasemmisto vaatii lisää itselle ja yrittää pysyä kiinni "saavutetuissa eduissa". :lol:


    Oli varmaan helppoa tehdä tuo analyysi. :lol:

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aivan vastaavasti: vaikka minä olen poiminut tässä kuussa 170 litraa marjoja metsistä ja puutarhoista, vastaan ei ole tullut yhtään Maan Ystävää, oraan suojelijaa, greenpeacelaista, ituhyppiä tai muuta elämäntapaintiaania, vaan ainoastaan yksi lähinnä fasistinen ulosottomies ja epämääräinen kasa mummoja. Ekologinen ajattelu, my ass!

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kait se on monilla vihreillä vähän sama kuin mitä 70 -luvulla kommarinuoret harrasti: kiva vaan hengailla samanhenkisten "tiedostavien" kanssasisarien ja -veljien kanssa ja jauhaa paskaa. :wink:

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kait se on monilla vihreillä vähän sama kuin mitä 70 -luvulla kommarinuoret harrasti: kiva vaan hengailla samanhenkisten "tiedostavien" kanssasisarien ja -veljien kanssa ja jauhaa paskaa. :wink:


    Heh! Ja heippa!

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meillä ei löydä edes marjastajia. Tai joku kiinalainen taitaa olla tuolla puistossa sienestämässä. Metsästä ja joelta löytää, kalastajat, metsästäjät ja bongarit.

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kait se on monilla vihreillä vähän sama kuin mitä 70 -luvulla kommarinuoret harrasti: kiva vaan hengailla samanhenkisten "tiedostavien" kanssasisarien ja -veljien kanssa ja jauhaa paskaa. :wink:


    Heh! Ja heippa!


    Osu ja uppos? Ei se mitään, 100 x kertaa parempi sekin kuin apatia.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, se on vähän niinkuin olettas, et konsertin yleisöstä on 100% muusikoita itsekin....

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ACHTUNG - KORJAUS ASIAAN!! Kävin tänään tarkastamassa vakiosienipaikan (protip: metsän reunaan lahonnut navetta tai riihi; mätänevää puuaineista vaikka kerjäläisille jakaa..), ja paikalle pölähti PONINHÄNTÄTUKKAINEN nuori mies, jolla oli tyhjä ämpäri. Se oli helvetin vihaisen näköinen, eikä tervehtinyt takaisin - morjestan yleensä ihmisiä metsässä, etteivät ne kävele päälle tai muuten pelästy: mulla on yleensä päällä sakemannien Flektarn-camot ja tarkka-ampujan päähine hyttysverkkona, joten olen aika näkymätön. Muija oli varmaan ajanut tyypin metsään, kun se oli niin hapan, ja ämpärikin oli tyhjä. Itse sain pieniä, ennenaikaisia haapasieniä.

    retrou kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vihreät ja kommunistit – kuin kaksi marjaa
    http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/62156-vihreat-ja-kommunistit-%E2%80%93-kuin-kaksi-marjaa


    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan noissa erojakin noin niinku historiallisessa katsannossa. Eräitä kommunisteja voi vähän arvostaakin, koska heillä oli järki ja rautainen logiikka hallussa, ja he tajusivat että talouden totaalista kontrollia ei voi toteuttaa kuin kontrolomalla ihmisiä totaalisesti, mikä taas edellyttää konekiväärejä ja joukkohautoja. Vihreät taas kuvittelevat, että suuret massat voi saada noudattamaan kohtuutta ja ns. ekologisia arvoja laulamalla kuorossa Kumbayajaa. Tämän takia jokainen vihreä on naivi pelle.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    naivi Pelle?



    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pelle on hiihtänyt pari kertaa minua vastaan Njuuksjön kansallispuistossa, eikä rastat lentäen, camopuvussa hiihtävä mies saa minulta osakseen kuin respektiä, oli tämän poliittiset mielipiteet mitä tahansa.

    Stonehead kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pöllö on jees!

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opin tänään, että "jonkun tyypin" sijaan tämä tukinuori onkin "tyttö", kuten mainittu shrinkki korjasi, kun kysyin hämmästynennä, että "kyseessä onkin nainen!!!?" Noh, aina oppii uutta ja nykyjäähän kuulemma naisetkin ajavat autoja.

    Voisiko joku asiaatunteva vielä varmistaa käsitykseni, että tietojenkäsittelyn opiskelu EI EDELLYTÄ kannettavan omistamista, eikä se ole edes yleistä. Tätä tyttö nimittäin on jostain saanut sellaisen käsityksen, että siinä oppiaineessa kaikki istuvat luentosalissa läppäri nokan alla. Käsittääkseni tämä on höpölöpöä.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se varmasti sitä edellytä, mutta muistiinpanojen tekeminen on helpompaa läppärillä, ainakin omasta kokemuksesta päivittäisistä työpalavereista, joissa läppäri usein mukana.

    Ja jotkut taas haluavat käyttää luentoaikansa kuitenkin hyödyllisesti surffaten netissä ja mesettäen jos aika käy pitkäksi... :roll:

    Hyvä esimerkki: Tekussa meitä ekan vuosikurssin opiskelijoita peloiteltiin, että ilman HP:n tai Texasin ohjelmoitavaa funktiolaskinta ei matikasta selviä... Paskapuhetta kaikki tuollainen. Ei sitä matikkaa laskimilla opita... :wink:

    Astro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä kouluissa on koneet valmiiksi niissä luokissa, missä niitä tarvitaan. Himassa täytyy tietty joku kone olla.