Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Beatles remasterit

EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten (15 kommenttia)
Jännää juttua remasteroinnista, audio only
http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b00mc0cc

aika loppupuolella hyvä selostus Come Togetherin sovituksesta

remasterit viikon päässä kaupassa

+/- saldo : 0 |

OldfieldOlli kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    julmetun kalliita noi boxit.Minkähän takia stereopoksi on halvempi vaikka siinä on enemmän levyjä? :?

Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    julmetun kalliita noi boxit.Minkähän takia stereopoksi on halvempi vaikka siinä on enemmän levyjä? :?

Monoboksin painosmäärä taitaa olla aika paljon pienempi.

EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Monoboksia myytiin ensin numeroitu sarja ja sen jälkeen tehdään numeroimattomia, joten siinä voi joutua odottelemaan.

Harmittavaista, että ei ainoastaan alkupään albumit ole kehnoja, melkein kaikki ovat osin puuttellisia, kun 1987 ei osattu juuri hienoja CDitä tuottaa muutenkaan. Siis kaikki ekat CDt oli vähän kehnompia kuin nykyiset. Suurin osa oli master nauhasta uudestaan suoraan CDlle samaten kuin LP:lle oli tehty. Doorsin CD:t oli kehnoja.

Greeny kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Stereoboksi kotona. Ainakin Rubber Soul ja Revolver soivat selkeesti puhtaampina kuin aikaisemmat julkaisut. Eka kuuntelulla kiinnitti erityisesti huomiota Ringon rummut, jotka oikeastaan vasta nyt kuuluvat kunnolla.

StarLion kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    nää on ihan huttua. väitetään että "nyt kuulet miltä levyt oikeasti kuulostivat" Mitä jos tyypit halus et ne kuulosti juuri siltä mitä levyltä tuli ulos. Mainosmiesten myynti kikkoja sanon minä ;-)

Peukalosääntönä: Mitä vanhempi äänite, sen enemmän parannusta. Meinasin hankkia vain ekat muutamat. Nyt tarttee pohtia Revolveria.

Greeny: Eihän Rubber Soulissa ollut rumpuja? Eiks Ringolla ollut tamburiini tai muu helistin yleensä? Aika folkkia koko levy.

jusu kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    nää on ihan huttua. väitetään että "nyt kuulet miltä levyt oikeasti kuulostivat" Mitä jos tyypit halus et ne kuulosti juuri siltä mitä levyltä tuli ulos. Mainosmiesten myynti kikkoja sanon minä ;-)

Entäs jos vertaa alkuperäiseen vinyylipainokseen. Vaikka noissa aikasemmissa painoksissa on todellakin ollut toivomisen varaa.

Eihän Rubber Soulissa ollut rumpuja?

Tätä mä juuri tarkoitin - nyt ne rummut kuulee :)

Revolveri tuli hankituksi. Kyllä se soi kirkkaammin nyt. Kumisielua en ottanut, se oli Capitolin boksissa, muutama raita tosin puuttuu, mutta samaa tasoa kuin 2009 remasterit.

Eli siis hankin kokonaista 4 albumia ..out of 12. Yksi oli se tupla Pastmasters.

Enemänkin olisi voinut remasteroida, mutta ei nyt ihan..

1. “I Wanna Hold Your Hand” is restored with the missing Gregorian chant track featuring The Monks of the Benedictine Abbey Road. While producer George Martin thought the background vocals dragged the pace of the song down, they do lend an interesting texture and depressing patina that sells the intense yearning for holding ‘your hand.’

2. The re-mix on “I Feel Fine” reveals the previously hidden lyrics: “I’m in love with her and I feel fine/ well, actually I’m a bit congested and have some flu-like symptoms/ best to get to a chemist’s shoppe after this session/ got no time to get sick/ hope I’m not coming down with something…”

3. A refreshed, revitalized“Eleanor Rigby” unearths a hidden track of Marcel Marceau pantomiming the sorrow that Eleanor feels throughout the song. Although one must strain to hear the masterful mime at work– frowning, pretending to wring his sopping hankie of tears and walking against the wind to go to her grave in the cemetery– the impact is felt deeply. The song achieves new poignancy, sadness, depth, and announces to the world “It truly sucks to be Eleanor Rigby.”

4. McCartney’s classic song “Yesterday” enjoys a new day in the sun with the alternate lyrics mixed in: “Yesterday/ saw a movie starring Danny Kaye/ it was good, I have to say/ oh, I really love my Danny Kaye.” Although McCartney has long denied an infatuation for Danny Kaye, these lyrics prove otherwise.

5. While you probably know Eric Clapton plays the guitar solo on George Harrison’s “While My Guitar Gently Weeps” you’ve never heard it like this. The re-mastered version allows you to hear Clapton’s stomach growling during his performance. Following his solo, you can clearly hear Clapton’s voice off-mike asking “What’s a fellow have to do for a sandwich, some chips, a kidney pie, or something? A bowl of gruel, a bite of something, please. I’m starving here!”

6. Despite the long time rumor that at the end of “Strawberry Fields Forever”, John says, “I buried Paul”, the newly re-mastered version clearly has Lennon saying, “I cremated Paul.”

7. The stories of the rifts among The Beatles comes to clear audio life with some of the re-mastered songs. In the revised “Yellow Submarine” you can hear Ringo call McCartney “an overbearing codger” and Paul responding “shut up, you gormless git!” In the re-engineered “Long And Winding Road”, one can actually hear a fistfight break out between Lennon and McCartney, along with the sound of Yoko Ono being thrown through the air and crashing onto an amp, cursing McCartney and knocking over Ringo’s drum kit while accidentally stepping on a cat and dragging her nails across a chalkboard and tripping a fire alarm.

8. On Lennon’s “Revolution 9″ track from The White Album, the re-mastered version reveals the following previously unheard lyric, “mumbler mime” instead of “number nine.” Apparently, this was an insulting reference to Marcel Marceau who was a notorious low talker. When Marceau heard about the snide insult, he pretended to punch Lennon. John decked him.

Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levy levyltä arvostelu Aamulehdessä...

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kulttuuri/yeah-yeah-taas-me-tulemme-esittelyssa-the-beatles-levy-levylta/155224

harmaa kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lyömäsoittimiin on saatu enemän jöötiä mutta laulu kuulostaa yhtä antiikkkiselta kuin ennenkin.

Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lyömäsoittimiin on saatu enemän jöötiä mutta laulu kuulostaa yhtä antiikkkiselta kuin ennenkin.

Eikö ole edes autotunen läpi vedetty? Ihme pihistelyä :shock:

Alkupään levyjen nauhoissa oli vaurioita ja muutamassa paikassa laulua on koneella paikattu.

Antiikkista laulua?