Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Typerät, reaktiiviset harrasteet keski-iän lähestyessä

Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten (27 kommenttia)
Seuraavat asiat eivät ole harrastuksia sinällään, mutta ne muodostavat kehnon aasinsillan varsinaiseen asiaan; kun moni huomaa täyttävänsä 40, aivan kuten allekirjoittanut pian, pitää tehdä jotain todistaakseen mieshormoonitason olevan normaali --tai siis ainakin näennäisen normaali tai ainakin sillä tavalla normaalilta vaikuttava kuin mitä massakulttuuri tahtoo meille uskotella.

Joku ostaa urheilu-Audin, joku alkaa käyttämään hiustenkasvua edistäviä lääke- tai luontaistuotteita, joku liittyy ryhmäseksi-klubiin ja hankkii sukupuolitautipolin kanta-asiakaskortin, joku kolmas alkaa käyttää stereoideja.

Minä olen aloittanut harjoitella balisong-veitsellä tunnin päivässä. Balisong on veitsi, jolla voi tehdä melkein jo-jo-maisia temppuja, jos joku ei tiennyt. Lisäksi sillä voi leikata verivihollisen korvan ja nenän irti kirjaimellisesti kädenkäänteessä. Jos joku tosikko ei havainnut tekstin pientä itseiroinisuutta, niin on aika mennä WC:hen lukemaasn Focaultia. Mutta se pitää kyllä paikkansa, että harjoittelen balisong veistsellä säännöllisesti. Nyt teillä on velvollisuus ja kunnia avautua ja kertoa omista oudoista harrasteista; kuka keräilee (tyhjiä) kaljatölkkejä, entäs kumiankkoja, kuka tykkää istua muurahaispesässä. Go for it, tiedän että ette ole kukaan ihan normaaleja.. :wink:

Balisong veitsi

+/- saldo : 0 |

EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan sitä tiettyä levottomuutta kun vanhenee. Mutta olen yhtä iloinen jos saa ottaa nokoset.

Miehisiä touhuja on vain myyrien jahtaus. Kolmella pyydyksellä jahtaa myyriä, ja tapan noin yhden vuodessa. Yks meinas mennä piiloon kun kaivelin jotain pihalla. Lapio sattui olemaan kädessä, ja tota...sitä myyrää ei enää ole.

Jammo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Astioiden tiskaaminen Steve Morsen parhaimpien kappaleiden tahtiin on aika mukavaa. :D
    Viime aikoina olen harjoitellut hommaa tiskiharja vasemmassa kädessä. Oli haasteellista aluksi, vaikka mitään en ole särkenyt, vielä. Samaten kirjoittaminen heikommalla kädellä eli minun tapauksessa siis vasemmalla luo uusia kytkentöjä aivoihin ja pitää mielen ns. virkeänä. 8)
    Ai pitikö tässä puhua testosteronipitoisuutta lisäävistä harrasteista? Minähän olen miltei kalju, sehän riittää! :lol:

Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen muuten syntyjään vasenkätinen (meinaisin kirjoittaa aluksi kaksikätinen), mutta pystyn käyttämään hiirtä täydellisesti molemmilla käsillä ja jopa piirtämään siedettävästi oikealla kädellä digitointipöydällä. Tarviiko erikseen sanoa, että kumpiakin aivolohkoja tasapuolisesti käyttävät yksilöt ovat tulevaisuudessa Universumin kuninkaita? Toisaalta minulla on joskus vaikeaa erottaa ruuvien ja muttereiden kierteiden "kätisyyys", jos katson niitä muualta kuin suoraan yltäpäin. Olen saanut jostain päähäni, että tämä voi liittyä vasen-oikea sotkuun aivoissani -- asia on varmaan ihan puppua, mutta monet kierteet on tullut silti hajotettua...

Jammo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen samaa ja kateellista mieltä. Kaksikätiset ovat selvästi ylempää ihmisrotua. :wink:

Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähän asti on kaksikätisyys ollut näköjään kaksimielistä, mutta tässä kuitenkin yksimielinen totuus asiasta... valta on oikeakätisten ja sellaisena pysyy myös universumissa... emme luovu vallasta.

Tuohon otsakeaiheeseen... eihän Doc nyt vaan sekoita 50-villitykseen, silloinhan sitä vasta aletaan todistelemaan mieshormonejaan. Ei mulla ainakaan 4kymppisenä ollut tarvetta todistella mitään, päinvastoin vaimo yritti koko ajan toppuutella että "ei sitä tarvii nyt jatkuvasti".

PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

Minä olen aloittanut harjoitella balisong-veitsellä tunnin päivässä. Balisong on veitsi, jolla voi tehdä melkein jo-jo-maisia temppuja, jos joku ei tiennyt. Lisäksi sillä voi leikata verivihollisen korvan ja nenän irti kirjaimellisesti kädenkäänteessä. *snip* Nyt teillä on velvollisuus ja kunnia avautua ja kertoa omista oudoista harrasteista; kuka keräilee (tyhjiä) kaljatölkkejä, entäs kumiankkoja, kuka tykkää istua muurahaispesässä. Go for it, tiedän että ette ole kukaan ihan normaaleja.. :wink:

Kuka normaali nyt täällä pyöris.. Sillä veitsellä voi siis muotoilla ns. balisongit vastapelurille - kätevää!

Vaikka tämä threadi onkin suunnattu nuoremmille, vasta keski-ikää lähestyville niin osallistun silti.

Vasen/oikeakätisyydestä sen verran, että mulla ei ole kätevyyttä kummassakaan kädessä syntymävian takia. Olen siis käsi. No hätä silti, osaankyllä piirtää pirun hyvin, mutta haaveilemani ura progebändin kosketinsoittajana on saanut jäädä. Orastava laulu-ura taannoin kellaribändissäkin jäi kun oli kuulemma keikkaa tulossa. Lavakammo.

Ne oudot harrastukset... Progen kuuntelu kuuluu itseoikeutetusti niihin. Viinipulloetikettien keräily on sen sijaan kieltämättä aika boring, vähän niin kuin postimerkkeilyä.
    Taidankin häipyä tästä takavasemmalle..

:wink:

Viinipulloetikettien keräily on sen sijaan kieltämättä aika boring, vähän niin kuin postimerkkeilyä.
    Taidankin häipyä tästä takavasemmalle..

Keräääx jonkin tietyn maan viinien låpysköjä vai miten? Meinaan vaan, että jos joskus suostun keskustelemaan asialinjalla siskoni kanssa (perkeleen paskiainen!), niin 30 - 50 000 euron arvoisesta viinivarastosta (tukku) voi löytyä jotain mikä kiinnostaa sinua, lähinnä ranskalaisia superharvinaisia biodynaamisia viinejä. Heitin vähään aikaan sitten pois pullon etiketteineen, joita oli tehty liikelahjaksi viisi kappaletta... :oops:

Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyy myöntää, että mä en kerää kyllä oikeestaan yhtään mitään... No ehkä leimoja passiin.

Myyrä on yhtä ovela kuin edellinen. Joskus saan siirrellä pyydyksiä puolisen vuotta.

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viini(-ym.)pullojen etikettien keräilemisestä tässä oiva pätkä Mitki-animaatiosta:
    http://www.youtube.com/watch?v=-doZR3LnpYk&feature=related

Myyrä on yhtä ovela kuin edellinen. Joskus saan siirrellä pyydyksiä puolisen vuotta.

Höhöh.. olet sentään molekyylialan miehiä, etkä saa aikaan napalmia! Tai putkipomppia jokaiseen maahan kaivettuun reikään. Muista ottaa videokamera mukaan, voi nimittäin käydä niin ,että kun laukaiset putkipommin yhdessä reijässä, toisesta lentää kaaressa naapurin tontille läjä myyriä - tai ainakin myyrämureketta.

Myyriä on vain yksi. Mutta se on samanlainen työmyyrä kuin kaikki.

Työkaveri kehui kaasuttaneensa myyriä hiilihappojäällä. En oikein usko, ne käytävät on aika kapeita.

Laita sinne luolaston pakeille jatkuvalla toistolla päälle joku Kirkan levy, niin se myyrä häviää äkkiä Huitsin Nevadaan ja jos haluat rangaista sitä kunnolla kaikesta harmista, soita Riki Sorsaa. Mutta jos laitat Tuula Amberlaa, soitan paikallisille Humane Societylle.

Mulla ei ole oikeen varsinaista Kirka levyä, kelpaako Mestarit lavalla? Siinä taitaa olla Palkkasoturit ja kaikki tai mitä mahtoi olla.

Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yks kaveri on monesti työntänyt letkulla vettä niihin myyränkoloihin. Muutenkin outo se kaveri... pitää yllään merimiestakkia ja -lakkia, eikä housuja ole koskaan jalassa.

Keräääx jonkin tietyn maan viinien låpysköjä vai miten? Meinaan vaan, että jos joskus suostun keskustelemaan asialinjalla siskoni kanssa (perkeleen paskiainen!), niin 30 - 50 000 euron arvoisesta viinivarastosta (tukku) voi löytyä jotain mikä kiinnostaa sinua, lähinnä ranskalaisia superharvinaisia biodynaamisia viinejä. Heitin vähään aikaan sitten pois pullon etiketteineen, joita oli tehty liikelahjaksi viisi kappaletta... :oops:

Diggailen lähinnä punaviineistä ja tässä etikettien kanssa puljaamisessa oleellista on se, että ko. viini on itse maistettu. Maalla tai rypäleellä ei ole niinkään väliä, joka maailmankolkasta löytyy mielenkiintoisia punkkuja. Vaikka snobit väittääkin toista niin rohkenen n. 15 vuoden harrastuksen jälkeen väittää, että n. 20-25 eur jälkeen taso ei juurikaan enää nouse mitenkään dramaattisesti. Itselläni on (melko)ehdoton yläraja 50eur jonka yli en mene.

Terveisiä muuten Berliinistä! Esim. KaDeWella pullo joka maksaa Suomessa 20 Eur on siellä säännön mukaisesti 5 eur kalliimpi. Ero kasvaa hintaluokassa ylöspäin mentäessä. Hyvä Alko!

Viini(-ym.)pullojen etikettien keräilemisestä tässä oiva pätkä Mitki-animaatiosta:
    http://www.youtube.com/watch?v=-doZR3LnpYk&feature=related

Neuvostoajan grafiikka on hienoa! Aika veret seisauttavaa taustamusiikkia. :wink:

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Filmissä oli myös hieno kehityskaari: Aloitettiin oluesta, sitten vinkkuja, sitten portvain eli väkevää vinkkua, sitten vodkaa ja lopuksi Trainoi Odekolon eli partavettä, kolinaa....

Vaikka snobit väittääkin toista niin rohkenen n. 15 vuoden harrastuksen jälkeen väittää, että n. 20-25 eur jälkeen taso ei juurikaan enää nouse mitenkään dramaattisesti. Itselläni on (melko)ehdoton yläraja 50eur jonka yli en mene.

Parempi ettei jatketa tästä pidemmälle; ollaan sen verran eri laduilla että voi mennä sukset ristiin ja sompalla sohimiseksi. Itse olen nimittäin varma, että yhden parhaimman valkoviinin salaisuus on se, että valmistaja pitää viiniköynnösten seurana muuleja. Siis ne muulit eivät tee muuta kuin pitävät seuraa kasveille. Näin siis Ranskassa.. no ei vaiskaan, liioittelin vähän, en usko ihan nimenomaan niihin muuleihin, mutta biologisen viljelyn perusperiaatteisiin kylläkin ja vaikka tiedän että biodynaaminen viljely sisältää asioita, jotka voidaan todistaa vääriksi (mm. astrologia ja sen vaikutus kasveihin!), niin pidän lopputuotteita erinomaisina.

Ai niin, sanotaan että en juuri käytä viinejä, vaan olen joutunut niiden kanssa tekemisiin lähinnä markkinointi- ja mainointajutuissa. Käytän väkeviä joskus - lähinnä - shamanistisissa tarkoituksissa, kun en parempaa sanaa keksi. Alkoholi ei liity minun maailmassa mitenkään sosiaalisuuten tai seuranpitoon vaan sisäavaruuteen sulkeutumiseen. Hei, joko joku arvasi tekstin määrästä että olen tämän päivän vuodelevossa lihasrevehtymän takia, jonka muuten aiheutti 6-kiloinen koira.. :oops: :lol:

Oma koira vai muu? Ei ollut sitä viidakkoveistä mukana? Ja jos se koira oli vaan 6 kiloa, niin mihin se tarttui kiinni? Nimittäin kuvittelen semmoiset 2. maailmansodan aikuiset saappaat jalkaasi, polveen asti ainakin.

Pamppu vyölle vaan, semmoisia koiria ei saa päästää lähelle.

Se on tutun mummon Cavalier Spaniel -pentu, jonka ulkoiluttaminen on jäänyt täysin minun vastuulle, koska diabetes vie rouvan jalat. Ei se mihinkään tarttunut kiinni, vaan lähti juoksemaan kaislikossa jäisellä pitkospuulla sorsan perään ja nyrjäytin nilkkani, sillä seurauksella että putosin veteen ja löin reiden vedessä töröttävään tukkiin. Mitä hiton viidakkoveistä? Kannan mukana ainoastaan helposti kätkettäviä veitsiä.

Muuten, jos koira on aggressiivinen minua kohtaan, se on yleensä se omistaja, joka ansaitsisi pampusta.

No, pääasia että pamppu on mukana.

Tosta puukosta ja maihinnoususaappaista tuli mieleen yksi kysymys, Esa. Sinähän elät maassa, jossa ns. yhteiskuntarauha on tietyillä alueilla ihan erillainen juttu kuin Suomessa. Oletko joku näkymätön mies, kun et tunne tarvetta hankkia kantolupaa tai edes jakoavainta taskuun. Olet varmaan nähnyt täällä epäselvän kamerakännykällä minusta otetun kuvan. Näytän siltä 99% kaikesta ajasta, koska en voi mennä lääkefirman myyntijohtajan puheille sen näköisenä, että haluaisin muuttua intiaaniksi, afroamerikkalaiseksi tai tatuointiliikkeen mainostauluksi. Näytän siis pääosin täysin epäprovosoivalta tyypiltä. Silti ulkomaalaiset (huomaa kaunis, ei etnisesti profiloiva ilmaus) ovat hajoittaneet pyöräni, somalinuoret vittuilleet siitä, että olen niin pitkä (hassua, kun somalit ovat itse yleensä aika pitkiä..) narkomaanit ovat uhanneet puukottaa minut monta kertaa, aamuyöstä valottomalla pyörällä tulevat möhlöt ovat meinanneet ajaa päälleni tuhat kertaa ja oman pyöräni päälle, kun siitä hajosi valot kesken lenkin, on yritetty ajaa autolla sellaisella paatoksella, että olin tekemässä ilmoituksen taponyrityksestä. Mitä teen väärin, vai onko tämä vain kaikki huonoa karmaa siitä, että isäni ja tämän neljä veljeä ovat kaikki viranhaltioita, enkä nyt tarkoita konduktööreja.

EDIT. lisätään näihin hetkiin, jolloin toivoisi kantavansa rynnäkkökivääriä se ilta kun kävelin metsässä keskelle huumeiden kätkentäoperaatiota, joka oli äitynyt riidaksi siitä "kuka on pomo". Ei kuule paljon nolottanut, että päällä oli punaniskojen camorytkyt, joiden turvin oli helppo liueta paikalta.

No, pääasia että pamppu on mukana.

Ei mulla ole pamppua koskaan mukana (paitsi tuulikaapissa, vanha puinen, Jehovan todistajia varten :wink: ), se on liian iso ja sen kanssa ei saa siviili riehua julkisella paikalla. Ruostumattomasta teräksestä tehty "taktinen" (=massaa löytyy) taskulampu, jossa on ns. attack bezel on paljon harmittomampi jos joutuu kärjäjille.

Itse olen nimittäin varma, että yhden parhaimman valkoviinin salaisuus on se, että valmistaja pitää viiniköynnösten seurana muuleja. Siis ne muulit eivät tee muuta kuin pitävät seuraa kasveille. Näin siis Ranskassa.. no ei vaiskaan, liioittelin vähän, en usko ihan nimenomaan niihin muuleihin, mutta biologisen viljelyn perusperiaatteisiin kylläkin ja vaikka tiedän että biodynaaminen viljely sisältää asioita, jotka voidaan todistaa vääriksi (mm. astrologia ja sen vaikutus kasveihin!), niin pidän lopputuotteita erinomaisina.

"Tallintausta" on yksi positiivisimmista määreistä mitä viinille voi antaa. Ihan totta! Mitä enemmän olen viinitekoon liittyvistä seikoista lukenut, sitä vähemmän tunnen tietäväni - se onkin koko tämän harrastuksen suola. Aivan käsittämättömän monimutkainen yhtälö! Esim. Ranskassa on tosiaan viininviljelijöitä jotka poimivat rypäleitä kun kuun sijainti on oikea, tms. Paha siihen on mitään sanoa, sen sijaan on päivän selvää, ettei runsas lannotteiden ja lisäaineiden käyttö makua ainakaan paranna. Suuntaus luomuun on koko ajan kasvussa ja se on hyvä juttu!

Mulle hyvä pullo punkkua on meditointiväline, ei siihen seuraa tarvita. Tunnustaudun jonkin sortin hedonistiksi, mutta kaikenlainen snobbailu (missä tahansa) aiheuttaa meikäläisessä voimakkaan vastareaktion.

Mitä teen väärin, vai onko tämä vain kaikki huonoa karmaa siitä, että isäni ja tämän neljä veljeä ovat kaikki viranhaltioita, enkä nyt tarkoita konduktööreja.

.

Muuta pois sieltä Turusta.

:wink:

Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myös virkistävä etelän reissu irrottaa mukavasti arjesta ja auttaa taas jaksamaan sukulaisten kanssa.

http://piratesofsomalialive.com/

Omat perhosveitset mukaan, jos menee lähitaisteluksi.