Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Asia Kultsalle

PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten (21 kommenttia)
Asia alkuperäisellä kokoonpanolla Kultsalla 21.4, liput jo myynnissä.

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipa liput hommattua.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voin olla väärässäkin, mutta olin vähän yllättynyt, että tulevat noinkin pienelle areenalle. Itse olisin veikannut jäähallia, mutta hyvä näin!

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No jos ajattelee että Jethro Tull on rampannut vuosia Suomessa nimenomaan Kulttuuritalolla niin en usko että Asialla olisi myöskään asiaa (heh!) suurempiin tiloihin.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asialta tulee muuten uusi levykin keväällä (huhti-toukokuussa).

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No jos ajattelee että Jethro Tull on rampannut vuosia Suomessa nimenomaan Kulttuuritalolla niin en usko että Asialla olisi myöskään asiaa (heh!) suurempiin tiloihin.


    Voi olla, mutta Asia on ollut MEGA huomattavasti vähemmän aikaa sitten kuin Tull. Ne möi järjettömästi levyjä juuri tuolla kokoonpanolla. Voi myös olla, ettei musta olis koskaan tullut menestyvää keikkajärjestäjää. :wink:

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitää ottaa yksi juttu huomioon, nimittäin se, että Suomessa konsertit myyvät suhteessa aivan älyttömän hyvin. Jonkun verran tullut hommaa ja noita kiertueita seurattua, kun keräilen paljon livebootleggeja.

    Esimerkiksi USA:ssa suhteellisen isotkin nimet, jopa sen hetkiset listaykköset kiertävät pieniä musiikkiteattereita, ja jopa Bruce Springsteenin tapaisilla mega-artisteilla on vaikeuksia myydä noita NHL-areenoita loppuun. Esimerkiksi Pretenders, jolla on liuta isoja hittejä USA:ssa, soitteli koko kiertueensa Kultsan kokoisissa paikoissa.

    Sitten on näitä bändejä, jotka vetävät tietyissä maissa kovia yleisöjä, kuten Toto. Sehän täyttäisi meillä jäähallin koska tahansa, mutta USA:ssa bändi ei nykyään täyttäisi edes isompaa kahvilaa. Eli hitit eivät suoraan korreloi livesuosioon. Toto on nykyään suosittu liveakti lähinnä vain Suomessa ja Hollannissa, vaikka sillä on Rosannan ja African tapaisia megahittejä.

    Muutenkin konserttien suosio on täällä todella suurta ja se on varmaan yksi suurimpia syitä, miksi isommat nimet tulevat mielellään Suomeen. Meillä hommassa on vielä uutuudenviehätystä, ja ihmiset ovat toistaiseksi vielä valmiita maksamaan hirvittäviä lipunhintoja "kerran elämässä"-konsertista.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asian kohdalla on kyllä todella vaikea uskoa että se vetäisi jäähallillista porukkaa. Kyllä se on ehtinyt jo historian hyllyissä sen verran päivettymään, eikä ole tainnut pieniä progepiirejä lukuunottamatta koskettaa mitenkään täällä päin.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asian kohdalla on kyllä todella vaikea uskoa että se vetäisi jäähallillista porukkaa. Kyllä se on ehtinyt jo historian hyllyissä sen verran päivettymään, eikä ole tainnut pieniä progepiirejä lukuunottamatta koskettaa mitenkään täällä päin.


    Ai ei vai? 80 -luvulla se oli kylläkin mainstreamia ja luokiteltiin AOR:ksi. Bändiä kuunteli sama porukka joka diggasi Totoa, Journeytä tai Reo Speedwagonia. Näin ollen paikalle voi hyvinkin tulla ihmisiä muistelemaan ihqua kasarimeininikiä. Ei niitä kiinnosta missä joku Wetton tai Howe on aikaisemmin vaikuttanut.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asian kohdalla on kyllä todella vaikea uskoa että se vetäisi jäähallillista porukkaa. Kyllä se on ehtinyt jo historian hyllyissä sen verran päivettymään, eikä ole tainnut pieniä progepiirejä lukuunottamatta koskettaa mitenkään täällä päin.


    Ai ei vai? 80 -luvulla se oli kylläkin mainstreamia ja luokiteltiin AOR:ksi. Bändiä kuunteli sama porukka joka diggasi Totoa, Journeytä tai Reo Speedwagonia. Näin ollen paikalle voi hyvinkin tulla ihmisiä muistelemaan ihqua kasarimeininikiä. Ei niitä kiinnosta missä joku Wetton tai Howe on aikaisemmin vaikuttanut.


    Mun muistaakseni se oli silloin vain Heat of the moment ja se oli sitten siinä... :)

    MissLemon kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mää luin, että Asiaa Kultsalle :lol: No mulla on asiaa Kultsalle 8.5. (Ian Hunter) ja 3.7. (Nick Lowe). Ja sit ois se Wilcokin vielä.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle Asia olikin tuntemattomampi juttu. Pian oon kuunnellut läpi yhtyeen Grooveshark-tarjonnan. Hyvää kamaa, levytilauksiakin on harkinnassa.

    Konsertoiko nyt sitten myös muualla kuin Kultsalla?

    MZZ kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaveri, jolla on 35-vuotissynttärit samoihin aikoihin, ja on vanha Asia -fani, toivoisi sinne menoa, mutta itsellä hieman tökkii, huolimatta tuosta kokoonpanosta. Pitää harkita, kunhan kaveri olisi lähtenyt Ulverin keikalle.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Konsertoiko nyt sitten myös muualla kuin Kultsalla?


    Ai Suomessa? Ei.

    Platypus66 kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun muistaakseni se oli silloin vain Heat of the moment ja se oli sitten siinä... :)


    No koto-Suomessa näin oli, mutta olin kakkosalbumi Alphan aikaan Jenkeissä vaihtarina, ja niillä oli siellä kymmenen FM-radiohittiä päällä koko ajan. Sen vuoden aikana tykästyin Asiaan kovastikin, kun oli kaukana sen ajan rumban ja soundin rockpoliiseista... ;-)

    John Paynen vetämä karmea klooni-Asia oli mulle täysin ei-ei, mutta parin vuoden takainen aidon Asian (heh!) comeback-albumi Phoenix oli sitäkin isompi myönteinen yllätys: erittäin nasakkaa, koukuttavaa ja vapautunutta poppia paria höttösempää palaa lukuunottamatta. Keikalle lähdetään samalla otteella - hyvällä mielellä ja yhteislauluvihko taskussa :)

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No tässä just meinasinkin että ei tuo Asia Suomessa koskaan mikään juttu ole ollut.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi Phoenix kuulostaa muuten yllättävän hyvältä kokonaisuudelta..

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi Phoenix kuulostaa muuten yllättävän hyvältä kokonaisuudelta..


    Siinä on neljä-viisi biisiä mistä tykkään aika paljon. Hyväksi kokonaisuudeksi en kyllä kehuisi.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harmillisesti Asia on soittanut livenä vain paria biisiä Phoenixilta. Ja nimenomaan niitä jotka minusta ovat levyn surkeinta antia...

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Icon -albumeita mulla ei ole vielä yhtäkään, onko niistä kokemuksia?

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Icon -albumeita mulla ei ole vielä yhtäkään, onko niistä kokemuksia?


    Jonkin yksittäisen biisin olen kuullut. Ei vakuuttanut niin paljon että olisin uskaltanut hankka levyjä.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asian uudelta levyltä yksi biisi tarjolla ladattavaksi ilmaiseksi: http://www.frontiers.it/intro/asiapromopage.html


    Uuh, toi kuva tuolla on aika pelottava. :D