Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Parhaat ravintolat

Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten (14 kommenttia)
Suomen 50 parasta ravintolaa 2010 on julkistettu, vaikka ollaan vielä alkuvuodessa.

http://www.viisitahtea.fi/parhaat-ravintolat/2010/5060-suomen-50-parasta-ravintolaa-2010-julkistettiin


Onkos sokrulaisilla kokemuksia noista parhaista?

+/- saldo : 0 |

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ollut Museokadun/Dagmarinkadun Jaskan Grilliä mainittu ollenkaan. Mikäs lista tää oli olevinaan?

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen 50 parasta ravintolaa 2010 on julkistettu, vaikka ollaan vielä alkuvuodessa.

    http://www.viisitahtea.fi/parhaat-ravintolat/2010/5060-suomen-50-parasta-ravintolaa-2010-julkistettiin


    Onkos sokrulaisilla kokemuksia noista parhaista?


    Sikalaan (Sea Horse) olen menossa lauantaina. Hyvää perusmättöä eikä mitään piperrystä. Sergio's Turussa on todella loistava italialainen viinilistaa myöten!

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...nii se tuo Slavyanskaya Trapeza on Viipuris, ni ei päässy listoille....

    Jammo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee aika harvoin ravintoloissa - erityisesti kalliimmissa - käytyä, mutta kaksi listalta tunnistan.
    Elitessä oltiin koko perheen voimin viime sunnuntaina. Hyvä paikka tunnelmaltaan, tarjoilijat olivat kohteliaita ja ruoka hyvää vaikka ei mitään ylivertaista. Maustamisessa on ehkä hieman vielä kehittymistä?!
    Wanhassa Laamannissa on tullut käytyä niin perheen kuin vaimonkin kanssa puolen tusinaa kertaa. Miljöö on hieno ja ruoka hyvää, muistini kertoo. Sinne mennään varmaan taas lähiaikoina, jos Porvooseen tulee eksyttyä...

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Timbaali, Porvoo (kantapaikka)
    Saslik, Helsinki
    Cella, Helsinki
    Salve, Helsinki
    Ravintola Lappi, Helsinki (tuonne viedään ulkomaalaisia asiakkaita usein)

    Tuossa nyt ainakin muutama oikein hyvä.

    anzi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi lista on joka vuosi aina yhtä huvittava, koska ravintola-alan "ammattilaiset", jotka pääsee äänestämään noi ravintolat on tuskin käynyt 15:tä useammassa paikassa viimeisen vuoden aikana. Vaikka noi top 10:n ravintolat onkin aivan huippuja Farangia lukuunottamatta ja myös Salutorget sijalla 14 kertoo jo ton listan paikkansapitävyydestä..
    Ite oon käynyt tosta kärkipään paikoista:
    Savoyssa (ansaitsee paikkansa)
    Postresissa (todella hyvä)
    Farang (oikeasti kuuluisi johonkin 20-30 paikkeille)
    Salutorget (???)
    Sea Horse (Mitä helvettiä??)

    Enenpää en viitsi kommentoida

    Greeny kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aikalailla pääkaupunkikeskeistä touhua. Parhaan lounaani viime vuonna söin Kaamasesta luoteeseen:
    http://personal.inet.fi/yritys/muotkanruoktu/


    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kabukissa oli varmasti Suomen parasta sushia ja aina mielenkiintoisia asiakkaita: krapulainen Ville Valo, Iiro "Minä olen Iiro Seppänen" Seppänen ja Leif Segerstam, joka aina siivottuaan saavillisen äyriäisiä naamaansa ilmoitti lähtevänsä kotiin laittamaan ruokaa. Omistaja, joka valitettavasti kuoli vähän aikaa sitten, kävi huolellisesti kumartamassa kaikki japanilaiset turisistit ja kerran minut - en vaan tiedä miksi.. ehkä se että kuuntelin tuolloin paljon japsinoisea oli tarttunut auraani tai jotain.. :lol:

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    ...kävi huolellisesti kumartamassa kaikki japanilaiset turisistit ja kerran minut - en vaan tiedä miksi...

    Se oli varmaan kuullut jotain sinusta... tuli mieleen tuo, ku kerran kävi ravintolassa joku mies vain kumartamassa mulle siihen japanilaistyyliin eikä sanonut mitään. Olin ihmeissäni ja katsoin minne se meni istumaan... ja sehän meni samaan pöytään missä yks vanha kaverini istui... oli varmasti kertonut meikäläisestä tosijuttuja.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei minua Hesassa kukaan tunne, mutta useat aikaisemmat elämät samuraina, ninjana ja mongoli sotaherroina ovat jättäneet minuun tiettyjä aristokraattisia piirteitä, jotka herkät ihmiset vaistoavat kaukaa - jos olen vaan muistanut vaihtaa kalsarit vuoden jokaisena neljänneksenä.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...siis että aikaisemmat elämät pystyy herkemmät ihmiset vaistoamaan...

    EDIT: viestin loppuosa poistettu häiritsemästä, ei siinä ollut mitään niin tärkeää... vain jotain yösumua.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Saslik, Helsinki


    Saslikin eksoottisin ruokalaji on karhu. Ihan oikeasti. Kannattaa kuulemma maistaa.

    Sami kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Listalla aiemmin ollut Trattoria Rivoletto on hyvä Italialainen paikka. Paras pizza mitä olen Suomessa syönyt. Myös jäätelö on erityisen hyvää. Lisäksi sisään voi pyyhkäistä tennareissa ja farkuissa. Mun serkku omistaa ton Mamin, mikä on näköjään listattu parhaaksi Helsingin ulkopuoliseksi paikaksi.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saslik, Helsinki


    Saslikin eksoottisin ruokalaji on karhu. Ihan oikeasti. Kannattaa kuulemma maistaa.


    En oo maistanu, on niin prkleen kallis ettei kehtaa firman piikkiin ostaa. Hyvää ruokaa siellä ylipäänsä on. Ja hyvää olutta tietenkin. Musikantteja joutuu kuuntelemaan vähän liikaa jos ei pääse kabinettiin.