Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Keikka-kommentit

Kcrimso kirjoitti noin 23 vuotta sitten (11 kommenttia)
Tänne voisi pistää vaikka kommentteja sekalaisista keikoista.

Lauantaina olin ensimmäistä kertaa Absoluuttisen Nollapisteen keikalla. Oikein positiivinen kokemus. Bändillä on selvästi progempi ja rokkaavampi ote keikoilla kuin levyillä mikä ei sinänsä ollut yllätys. Soittajat hoitivat hommansa hienosti, mutta Liimattan vaatimaton laulutaito korostui keikkatilanteessa entisessään. Ymmärrän toki, että hänen laulunsa on bändin tavaramerkki ja levyillä se toimiikin, mutta keikalla laulu oli välillä jo hieman liian heikkoa. Joka tapauksessa nautittava keikka. Kosketinsoittaja olisi kyllä kiva lisä bändiin niin saataisiin vähän lisää sävyjä soittoon. Hieman liian lyhyt muuten oli tuo keikka. Vain noin tunti ja viisitoista minuuttia! Onko tuo normaalia Absojen kohdalla? Keikan alkamisaika oli myös aika naurettava: vasta 23:30. No se nyt ei kyllä ole mitään uutta.

Absoilla oli myös lämppäri: Hassan Trio (Fonisti, läskibasso ja pienen pieni rumpusetti). Aluksi olin jopa innoissani tuosta tyyliin: tämähän on makeeta hieman soft machine tyylin freejazzia. Valitettavasti meno latistui pelkäksi kakofoniaksi ja improvisaatiokikkailuksi eikä kyllä jaksanut pitemmän päälle innostaa. Viukkiksella näytti kyllä kalju tutisevan alakerrassa siihen malliin, että diggasi ilmeisesti :D Kyllä Hassan Triossa ainesta olisi jos pojat vaan hieman saisi hommaa rakennetta (biisejä?) ettei ihan pelkällä improvisaatio linjalla mentäisi.

Ai joo Absoilla oli hienot valot ja savuakin oli vähintään riittävästi.

+/- saldo : 0 |

Viukkis kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, hyvin jytisi Hassan Trio. Ei mennyt minun mielestäni tylsäksi missään vaiheessa, aina kun puulta maistuminen alkoi uhata niin tapahtui jotain ja taas mentiin eri suuntaan. Eivätkä soittaneet liian kauan että homma olisi alkanut toistaa itseään. Kyllä siinä ainakin minun mielestäni oli ihan selkeä rakenne ja tolkku mukana.

Abson keikat ovat yleensä tunnin ja vartin mittaisia, joten ei mitään yllättävää siinä suhteessa. Irene Kaktuksen alussa Tommille taisi tapahtua jonkinasteinen työtapaturma kun Krutsin laski biisin käyntiin lyömällä kapulaa reiteen ja kasvot yleisöön päin ollut Liimatta ei ollut valmiina laulamaan ensimmäistä tavua sillä sekunnilla kun muu bändi räjähti soimaan. Siinä laulu meni vähän improvisointiräpellykseksi mutta ei minulla ollut muuten Tommin suorituksesta valittamista. Samalta se kuulostaa levylläkin. Vireessä mies kyllä pysyy.

Kcrimso kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0

Ei kyllä kuulosta samalta levyllä. Oikein harmitti kun niin monessa kohtaa laulu vedettiin "suoraksi". Eihän sitä livenä tarvitse juuri samalla tavalla biisejä vetää, mutta kuitenkin...

Viukkis kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Osuutensa lienee silläkin, että Eskelinen lähti yhtyeestä. Esim. Kalkin sammutuksen kertosäe kuulosti kovin vajaalta yksiäänisenä. Käsitys mummoloistan muutettu kertosäe kuulostaa minunkin korvaani vähän onnahtavalta, mutta alunperin yksiäänisissä osuuksissa en kyllä huomannut oikomista. Paitsi siinä Irene Kaktuksessa.

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sen kunniaksi, että tää tapahtui just kuukausi sitten: Paikka oli Pietarissa, Perekupnoi Pereulok 12-osoitteessa sijaitseva kellarikerho Moloko, paikkakunnan yksi kovamaineisimmista rok-mestoista. Paikalle eksyi meikä ja 3 muuta vesseliä, soittaa piti More & Relsy-niminen pop-Grunge-orkesteri. No niinhän se tekikin. Mesta on kerrostalon kellarissa Nevskin yhdellä sivukadulla, Vosstanija-aukiolta talsittiin jonkun matkaa. Sokkeloinen, betoninen tila. Orkesteri käsitti 3 nuorta miestä, tutut gtr-bs-drms ja tietty laulu. biisit alkoi laidastaan tutulla riffillä jostain pääasiassa 60-lukulaisesta englantilaisesta rock-biisistä (Who etenkin oli hyvin edustettuna!) ja sitten jatkossa tempo kiihtyi hardcoren puolelle, mutta melodisuus ja instrumentaation värikkyys säilyi erittäin mielenkiintoisena. Siinä litkimme baltikan sinistä (30rbl/0,5litraa) ja nautimme & kehuimme kuulemaamme. Onkohan tämä taas yksi niistä monista, jotka näimme eka kertaa näissä kellareissa ja joista kuulemme myöhemminkin (Babsley, Tequilajazzz, Leningrad...) Niinpä. sitten taas baanalle ja johonkin juottolaan. Myöhemmin yritimme nettikahvilaan, mutta se oli menossa jo kiinni; Terveiset Mikon kanssa lähetimme Palasokeriin seuraavana iltana.....

EsaJii kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wigwam-Mikonko kanssa olit matkalla?

MelancholyMan kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Babsleyn näin kesällä Billnäsissä: erittäin mielenkiintoinen tuttavuus, nyt mulla on sen levy lainassa ja edelleen paranee...

Harmi kun en jaksanu lähtä Oulun Tusovka-rock iltaan, jossa siis ois Tequilajazzzzzz soittanu. Oishan tuonne pitäny mennä jo pelkästään Radiopuhelimien takia, livenä se orkesteri ei petä koskaan!

Musicnaut kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen nähnyt myös Babsleyn keikalla Molokossa Pietarissa. Kovaa kamaa. En tiennytkään, että bändi on levyttänyt. Mistähän levyjä saa?

MelancholyMan kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No tän mikä mulla on lainassa osti yks tuttavani juuri tuolta Billnäsin festareilta, Suomen paras festari muuten tunnelmaltaan ja musiikkitarjonnaltaa - tai no siis kaikista joissa oon ollu...

Öö, varmaan tätä saa tilattua niitten kotisivuilta.. nimeltään tää on jotakin tällasta kuin: Jeldirina Sloboda

Vastauksia: Sama Mikko!
    Babslein levyä saat sieltä Clinus/Tusovka Recordsilta, etsi jostain toisaalta täältä Palasokerista se otsikko "Venäläisia Levyjä Suomesta.Osta! Siellä on levykaupan sähköpostiosoite.
    Babsleyn levyn nimi on muuten suomeksi kyrvän kylä....
    Oli muuten tosiaan tiukka & monella tapaa miellyttävä ryhmä tämä! Ne heitti myös biisin Rodina tolla Grazhdanskaya Oborona: Tribjut-levyllä, jossa oli kolmattakymmentä mielenkiintoisen kuuloista tulkintaa Jegor Letovin klassikoista.
    Ja Tequilajazzzin levyjä saa samasta paikasta. Se Molokossa äänitetty live on varsinaista betonia! Todella kova. Uusin studiolevy (Vishe Osenii) on enempi rauhallista, mietiskelevää kamaa...

Lazer kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Babslei toimii livenä paremmin kuin levyllä, mutta livenä onkin ehdottoman suositeltava. Levylle ei ole saatu ihan samaa energiaa. Tuokin löytyy jostain stadin kirjastosta kuten Tequilakin, joka ei oikein napannut.

Toi StPetersburg Times varmisteli asian; Babsley itseasiassa hajosi jokuaika sitten, Suomessakin kierteli uusi kokoonpano. Katja Fedorova ja pari muuta entistä Babsleytä perusti orkan nimeltä Iva Nova, niillä olis keikka Molokossa 30.11. et sinne...
    Se oli muuten toukokuussa jollain festarikeikalla Lontoossa, kun Katja tuurasi Faustin rumpalia.