Jorinaa metallipajalta
Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten (40 kommenttia)
Noh, sanokaa ny, minkä metallilevyn ostan seuraavaksi. Saa ehdottaa ihan vapaasti, mutta aika varmaan ostan jotain tollaista teknisemmän puoleista shittiä.
Ps. Onko ketään saanut hankittua toisaalla mainittua Spiral Architechin levyä? Itse satuin löytämään Turusta yhden suolaisen hintaisen import-version. On siinä pojilla ollut sormet kipeenä, kun tota levyä on näperretty kasaan. Supateknistä vääntöä, mutta IMHO sävellykset ei ole yhtä vetäviä kuin Cynicillä, joka tulee aika usein mieleen.
Ps2. Oottakaas kun postipoika polkee mulle yhden puuttuvan Nocturnuksen levyn, niin saattaapa olla että kirjoitan jotain pidempää tuosta veikeästä sci-fi -satanismi -bändistä.
Ps. Onko ketään saanut hankittua toisaalla mainittua Spiral Architechin levyä? Itse satuin löytämään Turusta yhden suolaisen hintaisen import-version. On siinä pojilla ollut sormet kipeenä, kun tota levyä on näperretty kasaan. Supateknistä vääntöä, mutta IMHO sävellykset ei ole yhtä vetäviä kuin Cynicillä, joka tulee aika usein mieleen.
Ps2. Oottakaas kun postipoika polkee mulle yhden puuttuvan Nocturnuksen levyn, niin saattaapa olla että kirjoitan jotain pidempää tuosta veikeästä sci-fi -satanismi -bändistä.
+/- saldo : 0 | Tweet
Uusin Symptomy X on kyllä aika teknistä puuhaa, todella tarkkaa soittoa, mutta groovesta ei tietysti ole mitään tietoa ;) Mutta tosiaan, todella napakkaa, pitänee käydä keikalla katsomassa, josko ne pääsevät lähellekään levyn tasoa.
Oletkos Pasi muuten tietoinen bändistä http://www.aghora.org Naisvokalistivetoista metalliprogea tai progemetallia. Sinulla lienee jotain tekemistä tuonkaltaisen musiikin kanssa. ;)
Hui. Tuo Aghoran levy eksyi jostakin kiintolevylle ja olen sitä muutaman kerran kuunnellut enkä vieläkään osaa päättää että onko levy aivan hirveä vai kenties täydellinen. Pitää varmaan uskaltautua kuuntelemaan vielä pari kertaa...
Ei varsinainen metallilevy, mutta jos pitkän linjan raskaan sarjan rock yhtään sykähdyttää, suosittelen lämpimästi äskettäin ilmestynyttä Hughes Turner Projectin Live in Tokyo levyä, on nimittäin melkoista vääntöä. Levy olisi ollut suorastaan "orgastinen" jos taustalla heiluva bändi olisi vaihdettu jostain japsiamatööreistä parikymmentävuotta vanhempiin brittihevin konkareihin.
Kappas, kävi vanhanaikaiset. Tuo äskönen oli siis meikäläisen tuotoksia.
Jep, Aghoran pitäisi olla Cynic-connectionin takia täydellinen, mutta niiden sivuilla olevien samplejen perusteella en ole ollenkaan varma. Itse asiassa ne kuulostavat paikoitellen kauheilta, mutta aijon kyllä hankkia ao. levyn. Eivät ole muuten lähettäneet promo-CD:tä vaikka sellaista anoin.
Latasin näytteen ja sehän kuulosti ihan hilpeältä meiningiltä! Aikamoista bobaa ;) Kivoja rytmejä, oikea Miami Sound Machine :) Kiinnostaa! Pitääköhän tilata Amazonilta levy?
Onko Tohtorilla Toolin Lateralus? Hommaa At The Drive-In -yhtyeen levy Relationship of Command. Ei se nyt mitään metallia ole mutta onpahan aika rankkaa rokkia.
Onko Tohtorilla Toolin Lateralus? Hommaa At The Drive-In -yhtyeen levy Relationship of Command.
Ei ole yhtään Toolin levyä. Joskus vuonna nolla Headbangers Ball -nimisessä ohjelmassa pari tyyppiä hyppi bermuda-shortseissa Tool nimikeen turvin ja siitä pitäen olen välttämänyt bändiä. Ilmeisesti bändin ilmaisu on jotenkin kehittynyt noiden päivien, kun se putkahtelee näissäkin yhteyksissä aika usein esiin. Laitetaan tutkimuslistalle. Tosin muistikuvat videosta ovat sellaiset että nimi vääntyy mielessä helposti Stooliksi.
Mitä tulee tuohon At the Drive In:iin, niin rock-rock -tarpeet olen yleensä tyydyttänyt reipaalla stoner-touhulla. Nyt etsinnässä on äkkiväärä metallia, ei mitään swingiä. :D
Sopivatko sanat "reipas" ja "stoner" samaan lauseeseen?
En tiedä minkalaisia vaatteita Tool käyttää eikä kiinnosta, mutta Lateralus on kova levy.
Sopivatko sanat "reipas" ja "stoner" samaan lauseeseen?
No ei kait kauheen hyvin, mutta jotkin stoner-bändit yltyy välillä irrottelemaan ja onhan sitten sellaisia up beat -bändejä kuin Spirit Caravan jne. Orange Goplinkin lasketaan joskus stoneriin ja sehän on ihan boogie-voogie -materiaalia.
En tiedä minkalaisia vaatteita Tool käyttää eikä kiinnosta
Minä en osta levyjä bändeiltä, joilla on bermudashortsit.
Kyllähän Toolin laulaja esiintyy nykyäänkin pelkissä alushousuissa. Tosin lavan takaosassa poissa valoista.
Ekalta EP:ltä taisi irrota joku pätkä jossa bändi näyttäytyy vähissä vaatteissa, sen koommin kaikki Toolin videot ovat olleet toinen toistaan vaikuttavampia synkkiä nukkeanimaatioita. Oikeasti hyviä levyjä ovat kaksi viimeisintä eli Ænima ja Lateralus. Ja live-CD + videokokoelma-DVD -pakkaus Salival on myös ihan ehdoton.
Tosin koska Tohtori on allerginen teiniangstille, niin saattaa olla että siinä kohdassa tökkää. Mikä ei tosin tarkoita sitä että Toolissa olisi teiniangstia, ainoastaan sitä että halutessaan sitä pystyy siellä kuulemaan jo myyntilukujen perusteella. Toinen mahdollinen kompastuskivi on se, että Maynardin ääni on huomattavasti lähempänä Thom Yorkea kuin Barney Greenwayta.
Kyllähän Toolin laulaja esiintyy nykyäänkin pelkissä alushousuissa. Tosin lavan takaosassa poissa valoista.
Please gimme details.
PS. mun suosikki alushousuissa esiintyjistä on GG Allin.
Mitähän detaljeja siitä nyt pitäisi antaa? Etsi kuvia netistä, itse en löytänyt minuutin etsinnällä tuoreempaa kuin tämän otoksen vuodelta 1997 (bändi sitäpaitsi tuntuu välttelevän kameraa nykyisin):

Ai joo, Tool on lisäksi keksinyt oman mytologiansa ja viljelee levynkansissaan sun muissa kaikkea hämärää mikä ei pohjimmiltaan tarkoita mitään mutta vetoaa varmasti Tohtorin makuun. Siitä lisää esim. täällä: http://toolshed.down.net/faq/faq.html. Eiköhän kohdasta G4 löytyvien bogus-levyjen nimien tutkaileminen riitä ostopäätöksen syntymiseen ;)
Heheh. Bändillä on näköjään kultivoitunut maku. Kiitos Viukkis, Tool vei nyt Arcturukselta ostoslistan ekan sijan.
Onko kellään muuten mitään mielipiteitä mauttoman pateettisuuden rajoilla liikkuvasta bändistä nimeltään Therion.
Ainakin niiiden versio Abban Summer Night Citystä on "hieno".
Minua kiinnostaisi kuulla Paradise Lostin tulkinta Bronski Beatin Smalltown Boysta, mikä tiettävästi löytyy uuden PL-albumin digipak-painokselta.
Minua kiinnostaisi kuulla Paradise Lostin tulkinta Bronski Beatin Smalltown Boysta
Hee.. täytyykin kaivaa esille Paradise Lostin eka albuumi. Kannessa on hieno diabolinen robotti vai mikä lie..
Sitä kuunnellessa voit lukea vaikkapa näitä: http://www.jesus.com/contact/mailbag/
Sitä kuunnellessa voit lukea vaikkapa näitä
Kiäh.. hyvää shittiä spam-osastolla:
"JESUS, if you needed another reason to get a cell phone, here are: - Nokia 5165 cellular phone"
Hmmm.. mites tämä liittyy sitten musiikkiin ;) En tiedä, mutta mahtaakohan Jeesus tykätä Styperistä tai Mortificationista.
Jos nyt kuitenkin kokeilisit tuota At The Drive-Inia. Tuolta voi käsittääkseni ladata Arcarsenal-biisin:
http://www.mtv.com/bands/az/at_the_drive_in/freemusic.jhtml
Hmmm.. mites tämä liittyy sitten musiikkiin ;) En tiedä, mutta mahtaakohan Jeesus tykätä Styperistä tai Mortificationista.
Täältähän sekin tieto löytyy: http://www.jesus.com/endorsements/cds.html
Jos nyt kuitenkin kokeilisit tuota At The Drive-Inia. Tuolta voi käsittääkseni ladata Arcarsenal-biisin:
Tuon biisin kuuntelusta ei tullut mitään, ja samalla saatiin ilmeisesti esimakua musiikin kuluttamisen tulevaisuuden näkymistä:
"The license for the track you are attempting to play is not available.
If the track is part of an order, please refer to your order summary email you received and follow the instructions to download another copy of the track or album. If you do not have your order summary to reference, you may return to the site where you purchased the item and log into your account to access your order or track history. You may start another download after logging into your account. If you unable to play the track after downloading again from your account, then use the CONTACT US page in the HELP section of the Digital Music Store you purchased the track from."
----------
Yhden mp3:n sain revittyä ja se oli oikein hyvää rock-rockia. Tällä hetkellä minua ei vaan kiinnosta rock-rock, vaan metalli, jossa lauletaan muumioista, Saatanasta, sodankäynnistä ja muista aikuismaisista aiheista. ;)
http://www.jesus.com/endorsements/cds.html[/url]
Helwata, voiskohan tuo pitää paikkansa, mitä Jeesus kirjoittaa Dark Thronesta:
"Anguished screams and relentless blasts of distortion hide the intricate structure and intelligence within."
Mulla on kyllä ollut kaksi DT:n ekaa levyä, mutta en silloin kuunnellut musiikkia ihan tolla korvalla.
Jos joku on vielä ilman Lateralusta niin Stupidosta saa hintaan 10,9 euroa.
http://www.stupido.fi/index.shtml
Lateralus on myös Keltaisessa Jäänsärkijässä 11 euroa.
Pitääköhän tilata Amazonilta levy?
Aghoran levyä myy Suomessa Spinefarmin webbikauppa, mikä tässä kaikkien tietoon tuotakoon..
Tuo levyhän täytyy tilata. Ainakin se mallikappale (live) kuulosti erittäin mielenkiintoiselta. Löytyisköhän sieltä muutakin mielenkiintoista, sieltä Spineltä?
Spinen webbikauppa näyttää siltä, että sitä on viimeksi päivitetty aktiivisesti 90-luvun puolivälissä..
Mutta tsekkaas tämmönen: http://www.withoutface.com/
Tässä tohtorille muutama hankkimisen arvoinen kohkauslevy.
Vader:black to the blind julkastu joskus 90-luvun lopulla ,teknistä puolalaista death mättöä,helvetin nopea ja hyvä rumpali kunnon tupla bassari tykitystä.
Satyricon:rebel extravaganza norjalainen bläkki bändi teki viime vuosituhannen lopulla true proge bläkki levyn ja on teknistä.Ensimmäinen bläkki bändi joka uskalsi tehdä jotain erillaista
Limbonic art:in abhorrence dementia norjalainen sinfonia bläkki bändi,levy vuodelta 1997,tässä on rumpukone ja saundit sen mukaiset ja muutenkin aika suttuset(ei mitään DARKTHRONE saundeja) mutta helvetin mahtipontinen.
Thanx for vinkki. Vader on entuudestaan puolituttu. Kieltämättä pirun ilkeää tavaraa, täytyy ottaa bändi uudelleen syyniin. Satyricon sen sijaan kuulostaa minusta jotenkin oudon kliiniseltä, enkä ole bändistä toistaiseksi hirveästi innostunut. Limbonic Artia on ole koskaan kuullut, mutta tutkitaan..
Abigorin Satanized on tällä hetkellä ykkönen "tämän levyn haluaisin kuulla" -listalla. Veikkaan kyllä että se on pettymys.
Sigh:in japsi-bläkkis-psykedelia kiinnostaa kanssa.
katsokkaapas kummatkin tuo puolalainen death-sotku decapitated..äijät on n. parikymppisiä mutta veivaa vaderin jalanjäljillä ja kovaa...ehdottomasti hyvä pänti..
Kaikkea pitää kokeilla, joten lainasin Nile-levyn Amongst The Catacombs Of Nephren-Ka. No joo, eipä minusta ainakaan tämän levyn johdosta tule metallimiestä. Miten tuo levy vertautuu genren muihin tuotoksiin, onko "kovaa kamaa"?
Heh, mullakin on Nilen yksi levy lainassa, "Black Seeds of Vengeance". Se on ainakin erittäin rankkaa, death metal-mättöä, lähes grindcorea (eli siinä on blastbeatejä), ja örinä on uskomattoman matalaa. Ja tunkkaiset soundit, tietenkin! :D
Nilellä on aika paljon faneja nykyään, mutta ei ole ehkä paras bändi mistä aloittaa, jos haluaa tutustua extreme metalliin, ei varsinkaan jos ei ole kuunnellut edes thrashiä ennen. :cool:
Ehkä Tohtori osaa suositella jotain sopivampaa?
Humm.. sanotaan ensimmäiseksi että en ole oikeasti mikään extreme-metalli asiantuntija, vaikka olenkin lähikuukausina huvittanut itseäni tutustumalla ao. genreen. Mutta Nilestä..
Januksen puheeksi ottama Amongst The Cata.. on kyllä klassikon maineessa ja itse pidän siitä kovasti. Black Seeds of Venegeance on sen sijaan soundien ja biisimateriaalin suhteen aikamoista puuroa, joka ei ole koskaan avautunut minulle. Mutta In Their Darkened Shrines, eli uusin levy on killeri! Siinä on saatu grindmekkala ja bändin "egyptilaisvaikutteet" komiaan pakettiin ja soundit ovat loistavat. Levyn aloitusbiisi sisältää sellaista rumputyöskentelyä että en ole ikuna kuullut vastaavaa.
Jos sitten pohtii, mitä muuta mainitsimisen arvoista extremetouhua löytyy, niin epämelodisemmasta päästä mieleen tulee Hate Eternalin King of the All Kings. Toista ääripäätä taas edustaa Emperorin tuotanto, josta minun mielestä voi suositella melkein mitä levyä tahansa, mutta Prometheus on varmaan hyvä lähtökohta, jos haluaa testata miten kovan palan pystyy sulattamaan. Heheh.
Decapitated on kovan bändin maineessa, mutta minusta se on tekniikkaa ja soittotaitoa ilman substanssia. Sällit ovat ihan untuvikkoja, eivätkä mielestäni osaa kehittää kunnon myrkyllistä tunnelmaa. Immolation täytyy varmaan mainita tässä: melko atonaalista ja äkkiväärää menoa, Unholy Cult -levy on saanut alan lehdissä ylistäviä arvosteluja ja AMG:ssä kaksi tähteä..
AMG:stä kannattaa myös katsoa sellaistet bändit kuin Cryptopsy ja Gorguts. Juu..
Nyt kun tässä on uudelleen makustellut paria mp3-failia, ehkä tuo Decapitated ei olekkaan niin onneton. Pitänee hankkia koko albumi ja retostella vasta sitten :P\n[Muokattu 15/1/2003 / Doc.B.D]
Pätevä arvio puheena olleesta Nilen albumista..
http://www.letsmakesomenoise.com/levyarvostelut/index.php?id=473
Zyklonin Word Ov Worms
Jep,ei oo tullu hankittua itte,kuunnellu kyllä monta kertaa.Hyvää Death metal vaikutteista BLASTbeat meininkiä,pieniä Emperor vaikutteita huomattavissa onhan bändissä Samoth ja Trym.
Sitte ois tämmöinen enemmän Kirkonpolto savulta haiskahtava Thorns:st.(moonfog prod 99 tai 00 julkaistu,cd-r)Tämä pääjehu oli mukana Euronomyksen tappamisessa,tuomittiin mielisairaalaan kun kaikki ei vissiin ollu kotona,Nyt se on kuitenki tehny HELEVETIN hyvän levyn vissiin 10 vuoden tauon jälkeen. :cool:
Zyklon on eittämättä kova, mutta en tiedä jaksaako sitä kuunnella koko levyä. En ole vielä ostanut, vaan ihmetellyt yhtä mp3-failia - kaipa se menee hankintaan.
Ja mitä hämärämeininkiin tulee, niin tämä tänään postiluukkuun pölähtänyt Leviathanin Verräter edustaa lajityyppiään aika hyvin.
En jaksanut tänään lähteä kirkonkyllälle hakemaan Limbonic Artin lootaa, mutta kyllä se aika pakkohankinta. Jos tiedät, niin kerro lisää vastaavia akteja - koskettimet on ok, mutta ei saa olla mahtipontista. Ite olen katsos tässä vähän ehtinyt pudota kuvioiden ulkopuolelle. 90-luvulla asiat oli toisin, kun piti tilata Rotting Christin ja Necromantian levyjä Kreikasta jne. :D
Ite olen katsos tässä vähän ehtinyt pudota kuvioiden ulkopuolelle
Kyllä tässä alkaa olla itteki pihalla näistä möykkä jutuista,viimiset 3v on menny aika tiiviisti progen parissa,vähän on tullu osteltua metallia,kavereilla niitä kuulee vaikka oon saanu niitäki käännytettyä 70-luvulle.
Mayhemin vinyyli julkaisut on kyllä vieläki lähellä sydäntä,niitä tulee hankittua.Metalli on menettänyt hohtoaan aika paljon viimeisen 2 vuoden aikana.