Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Sukunimi-Top30

Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten (4 kommenttia)
http://www2.hs.fi/extrat/kuukausiliite/sukunimet/yleisimmat_sukunimet_kunnittain.pdf

Ei ole tarpeeksi näköjään meikäläisen suvussa naitu kun ei päässy listalle. Minä kyllä oon tehnyt parhaani.

+/- saldo : 0 |

JohanVonMarkkinat kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän tämä tähän liity, tai liittyy siten, että ei koskaan listalle.
    Meillä on mietitty omaa, uutta sukunimeä. Vaatiikohan minkälaisen meriselityksen, että sellaisen saa? Tietysti nimen tulee olla uniikki, mutta tuohan olikin selvää.

Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sukunimilaissa on määritelty ehdot milloin sukunimen voi muuttaa ja millaiseksi sen saa muuttaa.

JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jokuhan sanoi, että Anja Kaurasta ja Saska Saarikoskea epäiltiin pitkään vähän yksinkertaisiksi mollukoiksi. Sitten kun ne vaihtovat sukunimensä Snellmanniksi, sille saatiin virallinen vahvistus.

Toisaalta miksei sitä voisi olla joku Von Töttenberg itsekin. Siwan kassaneiti voisi luulla vaikka aateliseksi.

JohanVonMarkkinat kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikäläinen on oikeasti von, mutta se ei ole, enkä sitä edes haluais käyttöön. Ex-anopin mielestä olis kuulemma pitänyt.
    Jos olen oikein ymmärtänyt, ei tuota aatelisnimeä enää mun lapset voi käyttöön ottaa, jos minä en tee sitä ensin. Ei nappaa! Mielessä oli jotain perisuomalaista.