Matin suusta
Jake kirjoitti noin 23 vuotta sitten (23 kommenttia)
--------8<--snip-----------
Matti Nykäsen lausumaa...
"Elämä on laiffii."
Jaa'a, kukapa tämän taitaisi tyhjentävämmin sanoa!
"Elämä on ihmisen parasta aikaa."
Toinen Matin niin paikkansa pitävä toteamus TV-aastattelussa.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Jälleen yksi lausahdus joka todistaa Matin puhuvan myös
ulkomaankieliä.
"Rakkaus on kuin lankakerä - se alkaa ja loppuu."
Matti jos kuka on oikea henkilö tämän toteamaan.
"Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." Matti
tunteikkaasti kommentoi Ilta-Sanomissa avioeron
peruuntumistaan.
"Mulla on karismaa!"
Vaatimattomana miehenä tunnettu Matti hallitsee myös itsetutkiskelevan psykoanalyysin salat!
"Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain
omaisuutta."
Tästä saamme huomata, kuinka Matti todellakin elää niinkuin opettaa.
"Ehkä join, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee!"
Matti TV-haastattelussa kun häneltä kysyttiin joiko hän mäkiviikolla viinaa hotellissa niinkuin iltapäivälehdet väittivät. Erityisesti ilmaisu "so not!" on jäänyt elämään...
"No pi**uhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin!" Mäkikisaan valmistautuvan Matin kommentti toimittajalle joka tuli kysymään mikä on miehellä mielessä.
Suuri ajattelija Matti Nykänen on myös todennut:
- Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut
siinä hyppyrin nokalla tekemään yksinäsi ihan omat ratkaisut. Sä oot siellä ylhäällä ihan up yours. (TV-haastattelussa)
- Lahti on kyllä ihan mesta paikka. (Lahden radion haastattelussa)
- En suosittele antabusta kenellekään. Sen kanssa tulee ryypätessä ihan kammottava olo. (Lehtiotsikko muistaakseni Nykyposti-lehdessä)
----------snip-->8---------
Niin että Up Yours vaan... :D
[Muokattu 21/11/2002 / Jake]
Matti Nykäsen lausumaa...
"Elämä on laiffii."
Jaa'a, kukapa tämän taitaisi tyhjentävämmin sanoa!
"Elämä on ihmisen parasta aikaa."
Toinen Matin niin paikkansa pitävä toteamus TV-aastattelussa.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Jälleen yksi lausahdus joka todistaa Matin puhuvan myös
ulkomaankieliä.
"Rakkaus on kuin lankakerä - se alkaa ja loppuu."
Matti jos kuka on oikea henkilö tämän toteamaan.
"Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." Matti
tunteikkaasti kommentoi Ilta-Sanomissa avioeron
peruuntumistaan.
"Mulla on karismaa!"
Vaatimattomana miehenä tunnettu Matti hallitsee myös itsetutkiskelevan psykoanalyysin salat!
"Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain
omaisuutta."
Tästä saamme huomata, kuinka Matti todellakin elää niinkuin opettaa.
"Ehkä join, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee!"
Matti TV-haastattelussa kun häneltä kysyttiin joiko hän mäkiviikolla viinaa hotellissa niinkuin iltapäivälehdet väittivät. Erityisesti ilmaisu "so not!" on jäänyt elämään...
"No pi**uhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin!" Mäkikisaan valmistautuvan Matin kommentti toimittajalle joka tuli kysymään mikä on miehellä mielessä.
Suuri ajattelija Matti Nykänen on myös todennut:
- Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut
siinä hyppyrin nokalla tekemään yksinäsi ihan omat ratkaisut. Sä oot siellä ylhäällä ihan up yours. (TV-haastattelussa)
- Lahti on kyllä ihan mesta paikka. (Lahden radion haastattelussa)
- En suosittele antabusta kenellekään. Sen kanssa tulee ryypätessä ihan kammottava olo. (Lehtiotsikko muistaakseni Nykyposti-lehdessä)
----------snip-->8---------
Niin että Up Yours vaan... :D
[Muokattu 21/11/2002 / Jake]
+/- saldo : 0 | Tweet
Tulkitsen Matin so not sanojen merkinneen ehkä so what..
Hmmm... Tuon saman listauksen, samoilla kommenteilla olen lukenut lyhyen ajan sisään jostain. Eli ei siis Jaken omaa työtä kansankulttuurin hyväksi. Lähteet olisi hyvä mainita ;)
Entäs mitähän up yours mahtoi oikeasti tarkoittaa ;p
Kuulin myös (tosin baarissa), että Matti olisi joskus sanonut saaneensa bon voyagen kun kyse oli deja vusta.
Kuulin myös (tosin baarissa), että Matti olisi joskus sanonut saaneensa bon voyagen kun kyse oli deja vusta.
Oon kuullu että se olis menny jotenkin näin: "Aina joskus ku mä hyppään ja oon siinä hyppyrinnokalla, niin mulle tulee sellanen bon voyage -fiilis, siis että mä oon niinku kokenu tän joskus aiemminkin".
No kieltämättä kokonaisena lauseena tuo puhkeaa todella kukkaansa :D
Hmmm... Tuon saman listauksen, samoilla kommenteilla olen lukenut lyhyen ajan sisään jostain. Eli ei siis Jaken omaa työtä kansankulttuurin hyväksi. Lähteet olisi hyvä mainita ;)
Kuten tuossa tämän foorumin kuvauksessakin lukee, on foorumiin kerätty webissä tai sähköpostissa liikkuvia näitä "hauskoja" kiertokirjeitä tai muuta vastaavaa paskaa. En ole näiden 7 vuoden aikana, mitä olen sähköpostia käyttänyt, nähnyt ensimmäistäkään "huumoriviestiä", missä olisi lähdeviittaukset huumorimateriaalin syntysijoille, joten lähteiden mainitseminen tällaisten viestien osalta menee jo pilkunhyväilyn puolelle.
Lauseet ovat kyllä Nykäsen omalla sivullakin, oliko se mattinykanen.com
siis http://www.mattinykanen.fi
Vähemmän virallinen sivu: http://www.mattinykanen.net/
\n
[Muokattu 21/11/2002 / Doc.B.D]
Vähän asian vierestä: miten on mahdollista että Nykäsen levyjä ei löyty mistään divareista. Kansa ei luovu hyvistä levyistä?:D
Mitä noihin nyt enää voi sanoa, Matti on helmi haastateltava, ainakin haastattelijoillan kuin myös kuulijoilla on hauskaa, tai ainakin mulla. :)
Kuten tuossa tämän foorumin kuvauksessakin lukee, on foorumiin kerätty webissä tai sähköpostissa liikkuvia näitä "hauskoja" kiertokirjeitä tai muuta vastaavaa paskaa. En ole näiden 7 vuoden aikana, mitä olen sähköpostia käyttänyt, nähnyt ensimmäistäkään "huumoriviestiä", missä olisi lähdeviittaukset huumorimateriaalin syntysijoille, joten lähteiden mainitseminen tällaisten viestien osalta menee jo pilkunhyväilyn puolelle.
En kai mä nyt mitään foorumikuvauksia lue! Pelkkänä viestinä olisi voinut vetää johtopäätöksen omasta tuotoksesta. Lähteeksi nyt tälläisissä tietty riittää, että tuli tälläistä sp:llä tms.
Hohhoijjaa. Eipäs nyt villiinnytä, neljän tunnin yöunien jälkeen ei jaksaisi tällaisesta jauhaa. Olen yrittänyt pitää Palasokerin foorumin mahdollisimman rentona ja vapaamuotoisena, joten toivoisin ettei jatkossakaan lähdettäisi tällaiselle pilkunjyystölinjoille, tuskin palvelee kenenkään etua. Jos vilkaiset tämän foorumin muita viestejä läpi, aika selkeästi on pääteltävissä että ko. materiaali on harvemmin lähettäjän omaa tuotosta ilman että sitä tarvitsee erikseen mainita...
...jotenkin herkästi ottaa kierroksia näistä "lähdeviittaus" kommenteista kun saa kuunnella noiden yliopistospedejen vastaavia vihjailuja ihan riittämiin...
Usein jo lainausmerkit riittävät ilmaisemaan sen että kyseessä ei ole kirjoittajan oma hengentuote. Kyseenalaisinta mielestäni Jaken viestissä olivatkin nuo Nykäsen lausuntoja kommentoivat pätkät joista sai käsityksen, että Jake olisi ne itse runoillut. Tämä ei nyt minulle ole mitenkään tärkeä asia, tulipahan nyt kuitenkin kommentoitua :)
. Eipäs nyt villiinnytä, neljän tunnin yöunien jälkeen ei jaksaisi tällaisesta jauhaa. Olen yrittänyt pitää Palasokerin foorumin mahdollisimman rentona ja vapaamuotoisena
En mä nyt kovin vakavin naamoin tuossa viestikään, ei sitä aina kaikkea jaksa hymiöilläkään höystää. En siis tuota ekaa viestiä kirjoittaessani ollut katsonut missä foorumissa viesti on saati sen muita viestejä. Omat yöunet on jäänyt pariin vuorokauteen aika heikoille, kun helvetin kipeä olkapää ei anna siihen mahdollisuutta.
Kyseenalaisinta mielestäni Jaken viestissä olivatkin nuo Nykäsen lausuntoja kommentoivat pätkät joista sai käsityksen, että Jake olisi ne itse runoillut.
Niinhän tuo kieltämättä näyttää nyt kun uudemman kerran katsoo. Pahoittelen tapahtunutta :). Pitäisi varmaan painua nukkumaan (miksihän keikkojen pitää alkaa puoliltaöin keskellä viikkoa...)\n[Muokattu 21/11/2002 / Jake]
Menkääs poijjaat nyt nukkumaan jottei niin kiukuta :P Lazer voi vaikka poltella sweet leaffeja niin kipukin varmaan hellittää :D
Pitäisköhän perustaa oma tappelufoorumi, missä voisi ottaa erää kun tuntuu siltä että pitää päästellä vähän höyryjä? :)
Löytyiskö kysyntää?
Pistä nimeksi "Fight Club".
Palasokeri Fight Club löytyy sitten Varaventtiili osiosta. En toki yllytä ketään taisteluun, mutta onpahan paikka missä kinastella, ei tarvitse offtopicina pilata muiden keskustelua.
Vanha kunnon "flame wars"! En osallistu, luen vaan.
No tää on tällaista väsynyttä nysväystä, pitää yrittää pitää Palasokeria perinteisillä linjoilla kun keskustelut ovat olleet viime aikoina jopa yliasiallisia... :). Eli toivottavasti jatkossakaan ei ole oikeasti tarvetta millekään tappeluareenoille.
Itse luin saman listan City-lehden nettisivuilta tässä jokunen kuukausi sitten. Löytynee sieltä vieläkin.