Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Liikenneministeri

Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten (4 kommenttia)
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/11/10/liikenneministeri-hslle-kilometrikorvaukset-pienemmiksi/201116590/139


Tämä nykyinen liikenneministeri esittää jatkuvasti pöljempiä ja pöljempiä ideoita. Tuskin pääsee enää eduskuntaan seuraavissa vaaleissa.

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksityisautoilu on saatanasta, kannattakaa joukkoliikennettä kuten minä tuumi liikenneministeri. Eihän kenenkään kannata autoa omistaa, taksimatkan voi maksaa kortilla, jonka laskuja ei koskaan tule näkemään.

    Ministerin ymmärryksellä ei voi käsittää että jotkut voivat tarvita autoaan kilometrilaskutettavalla työmatkallaan esim. siksi, että aikataulullisesti ajansäästö on tunteja ellei kymmeniä tunteja tai että joutuu työnsä takia kuljettamaan mukana muutakin kuin itseään. Mutta kyllähän rullakollinen tavaraa kulkee vaikka bussissa tai ratikassa mukana.

    Täysin kuvitteellinen esimerkki; normaali työpäivä 140 km päässä vakituiselta työpaikalta, muutama palaveri kahdessa eri toimipisteessä. Ehtiäkseen aamun ensimmäiseen palaveriin klo 9 tämän kuvitteellisen henkilön olisi täytynyt poistua kotoaan aamun ensimmäisellä bussilla klo 5.20 ehtiäkseen junaan klo 6.00 ehtiäkseen kohdepaikkakunnalla bussiin 8.20, joka vie toimipaikkaan ennen yhdeksää. Kahden tunnin palaverin jälkeen onkin kiire poistua bussipysäkille, että voi ajaa toiseen toimipaikkaan bussilla, yhdellä vaihdolla, eli saman paikkakunnan sisällä siirtymiseen kuluu 1,5 h työaikaa. Iltapäivällä viimeinen palaveri päättyy klo 16.30, josta bussiin, joka vie rautatieasemalle, josta lähtee seuraava juna klo 18.20 kohti kotia. Kotipaikkakunnalla bussi kohti kotia lähtee klo 20.40, joten kotona onkin jo klo 21.10. Päivän aikana ehtii siis työskentelemään työmatkaan liittyviä asioita noin 6 h, työpäivän kesto on kuitenkin lähes 16 h. Vaihtoehtoisesti yksityisautolla sama: aamulla lähtö klo 7, perillä klo 9, siirtymä 30 min, kotona klo 18.30, työpäivän kesto 11,5 h.

    Kumman valitsisit, kummasta on yksilölle, tämän perheelle sekä yhteiskunnalle enemmän hyötyä?

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ministerin ymmärryksellä ei käsitetä myöskään sitä ettei tuo 46 sentin km-korvaus riitä millään kun otetaan huomioon ajokustannuksissa auton hankintahinta, polttoainekulut, huollot, tarvikkeet, renkaiden kuluminen, autovero, vakuutusmaksut ja auton arvon pienentyminen ajokilometrien lisääntyessä mittariin.


    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voitte olla varmoja, että ne kilometrikorvaukset tulevat pienenemään. Jos Italian talous romahtaa, täälläkin ollaan äkkiä perusasioiden äärellä. Raha ei oikeastaan riitä enää mihinkään, ja kun vientiteollisuus ja palvelualat maksavat koko julkisen sektorin kulut (jota on viimeisen 3:n vuoden aikana paisutettu ennätyslukemiin), niin verotus tulee kiristymään vielä huomattavasti.

    Mitään leikkauksia ei julkisella sektorilla tulla tekemään, ennenkuin Suomi on samassa tilassa kuin Kreikka... sen nyt näki jo edellisestä budjetista, ja myös Persujen varjobudjetista, joka oli lähes yhtä perseestä kuin hallituksenkin. Täysin vastuutonta sossupelleilyä.

    Hyvin kylläisen näköinen, entinen bingoemäntä, rouva/neiti (todennäköisesti neiti) Kylllönen on ihan tyypillinen kommunisti ja poliittinen broileri. Eli ehdotus ei ollut mikään yllätys.