Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Markkinatalous: YES!

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten (5 kommenttia)
Ok.. bongasin tämän zfilteristä, mutta laitetaan nyt tänne..
Markkinatalouden uusimpia saavutukia, katsokaan promo video clip erityisesti..

http://www.ecstaskyair.com/

+/- saldo : 0 |

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain (Hesarista??) luin pari päivää sitten, että nyt ei ole taas lokakuussa Suomessa levykauppa käynyt ollenkaan niin kuin ois pitäny; Olikohan laskua jotain 7,5% johonkin vertailukohtaan... No mutta Arto Alaspää, tuo väsymätön pienen rock-artistin (ja kenen muun?) etujen ajaja, oli keksinyt nyt taaaas uuden pirun, joka uhkaa bisnestä; Ratio kun soittaa hitteja putkenaan, niin ihmiset ei enää viitti ostaa niitä levyina!!! Voi Juma! Eilennhän se oli kotipoltto ja toissapäivänä piratismi! Ja keinot han on pamtu käyttöön: Piratintuonnille kieltolaki, polttamista estämään ohjelmat levyille ja Napsterit kii & tälle viimeiselle Radiomafia roskiin...???
    Mutta mikä huomenna???? Jos levyt ei myy vieläkään, minkä syy se sit voi olla?

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen tähän asti myötätuntoisesti nyökytellyt päätäni, kun joku artisti tai levytuottaja on marissut piratismin johtavan siihen, että kohta Suomessa ei kannata julkaista levyjä. Tuon sinun kommentin luettuani, koin hämmästyttävän menttaalisen selkeyden tilan ja oivalsin että väitteessä ei ole välttämättä yhtään mitään tolkkua. En ole nimmittäin vielä tähän mennessä keksinyt kysyä itseltäni, onko rajantakainen piraattikauppa niin suurta, että sillä on mitään käytännön merkitystä Suomen markkinoiden kannalta. Moniko potentiaalinen levyjen kuluttajista muka käy rajan takana hakemassa levynsä? Tietenkin sieltä tuodaan usein levyjä koko suvun tarpeisiin, mutta väittäisin että levyt menevät ihmisille, jotka eivät muuten hankkisi levyjä Suomesta normaalihintaan. Eli tilanne on paljolti sama kuin mitä ohjelmistopiratismin suhteen. Monella on esim. Photoshop kopioituna kaverilta, mutta ei missään nimessä varaa, aikomusta tai tarvetta ostaa lisenssiä. Silti ohjelmistotalot laskevat menettävänsä rahaa jokaista laitonta kopiota kohden.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Jumalauta! Pitäkää musta kiinni, etten mä revi mun rahoja!!!"

    joo, kyllä moisten markkinaennusteiden laatijoiden lähtökohtana tuntuu olevan kuluttajan taloudellista tilannetta koskeva oletus, joka on lähtöisin M.A.Nummisen runosta Hautapaikkani:
    " Suunnitelman toteuttamiseksi saan joitakin
    veikkausvoittoja."
    Näinhän se on järjesttävissä, että kun tuotteen hinta kymmenkertaistuu, niin myös kuluttajan käyttövarat kymmenkertaistuvat saman tien..? ...eh??
    Maagista realismia?


    Iikku kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omalta kohdaltani voin sanoa ettei kotipoltto ja netti-imutus vaikuta mun levyjen ostokäyttäytymiseen juuri ollenkaan. kaikki mitä jää röökiin ja viinaan kulutetusta vähäisistä opiskelijan käyttörahoista, menee yleensä levyihin:D Totta on kyllä, että melkein kaiken minkä saa kavereilta, kirjastoista ja netistä kopioin ilman omantunnontuskia. Tämä johtaa ehkä siihen, että ne levyt jotka ostan on yleensä niin harvinaisia, ettei niitä em. lähteistä löydy, jolloin mun rahat menee hyvään tarkoitukseen, eli nimettömämmille bändeille.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jumalauta Iikku! Puhut silkkaa ASIAA.