Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Presidentinvaalit 2012

Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten (69 kommenttia)
Tarkastellaanpa hieman ehdokkaita...

2 - Pekka Haavisto (vihr)
presidenttinä naurettava ajatus hoho hoho!

3 - Timo Soini (ps)
Muuten kyllä mutta saa enemmän aikaan eduskunnassa.

4 - Paavo Väyrynen (kesk)
Paras vaihtoehto kun muut ovat vielä huonompia.

5 - Paavo Lipponen (sd)
Ikäloppu. Ei jaksa täyttä kautta.

6 - Sauli Niinistö (kok)
Juonittelee suomen kalliiseen Natoon, jolloin Suomi on talousvaikeuksissa.

7 - Sari Essayah (kd)
Uskoo liikaa. Laittaa suomalaiset kuntoilemaan ja piilottaa loputkin viinat ja tupakat.

8 - Eva Biaudet (r)
Eieiei ruotsalaista ja kun on juuri vaihdevuosi-iässäkin niin tulisipa äkäinen johtaja.

9 - Paavo Arhinmäki (vas)
Liian nuori. Ei tajua vielä kaikkea.


+/- saldo : 1 |

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missä mielessä ajatus Haavistosta presidenttinä on naurettava?

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saatat Jammo olla oikeassa... ajatus Haavistosta presidenttinä voi paremminkin olla itkettävä.


    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletko jotenkin kahdensuuntaisen mielialahäiriön vallassa?

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Paluuta pukkaa ehkä"-kommentissasi lupasit aloittaa taas häiriköinnin... onko tuo edellä oleva kysymyksesi sellaista? Pysytäänpäs vaan vakavasti presidentinvaaliaiheessa, vaikka siellä nauramisestakin puhutaan.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En minä häiriköi vaan esitän vakavia kysymyksiä. Mikä sinua ehdokas Haavistossa niin kovasti häiritsee?

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äh, välttelin tätä sanomasta mutta kun noin sinnikkäästi kysyt niin...
    Aika ei ole kypsä vielä siihen että itsenäisyyspäivänä, ja ehkäpä valtiovierailuillakin, esiintyisi homopari edustamassa Suomea. Kyllä siihen menee vielä jokunen vuosikymmen. Nykypäivänä Haavisto ei voisi edes matkustaa Afrikan ja Arabian maihin edustustehtävissä sillä sielläpäin homous on rikos ja tuomittavaa. Tuskin siellä päättäjät edes ottavat vastaan tällaista presidenttiä.


    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos vastauksestasi, Markkutapio! Olen pahoillani, jos pahoitin mielesi ihollekäyvällä utelullani. Me progehemmot olemme viime kädessä veljiä ja ystävyksiä!
    Mutta. Suomen presidenttiä EI voi valita minkään ulkomaan tarpeita varten tai muiden antipatioiden ohjaamana jättää valitsemasta, eikös vain?
    Ymmärrän hyvin tunteesi, koska tunnistan itsessäni samoja piirteitä.
    Silti, valistuneen ihmisen täytyy tutkailla omia emootioitaan ja motiivejaan ja miettiä mistä on viime kädessä kysymys.
    Olen suuresti harmissani että joudun edelleen tivaamaan Sinulta syytä miksi, HENKILÖKOHTAISESTI, olet Haaviston valintaa vastaan.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen presidentin tärkein tehtävä on nimenomaan ulkopolitiikan johtaminen ja siten pitää katsoa että presidentti on edustuskelpoinen joka lähtöön. Sellaista presidenttiä ei Suomessa tietääkseni vielä ole ollutkaan ettei olisi joutunut käymään vierailulla myös Afrikassa tai Arabimaissa.
    Mitä tulee tuohon hlökoht-juttuun, niin se kyllä tuli sanottua jo tuossa edellisen kommenttini rivienvälissä.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuka ehdokkaista on viime vuosina nimenomaan ollut vaikeissa tehtävissä Afrikassa?
    Onko Suomen perustuslaissa jotain pykälää presidentin seksuaalisen suuntautumisen suhteen? Onko meillä jokin laki, joka kieltää homolta presidentin pestin? Mitä tekemistä edustuskelpoisuudella on johtamisen kanssa? Kumpi on tärkeämpää, ?edustuskelpoisuus? vai neuvottelu- ja sovittelukyky?
    Kuka nykyisistä ehdokkaista pärjäisi vaikeissa tilanteissa? Onko Paavo Väyrynen ?minä olen paras kaikessa? koskaan joutunut tiukkaan tilanteeseen?


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä vaikeista tehtävistä, mutta ainakin Väyrynen oli pari vuotta sitten ulkomaankauppa- ja kehitysministerinä isossa kokouksessa Etopiassa. Edustuskelpoisuus sekä neuvottelu- ja sovittelukyky molemmat on hyvä olla kunnossa presidentillä. Tarkemmin ajateltuna toistakaan ominaisuutta ei voi olla ilman ensimmäistä, ja sama päinvastoin. Jos joku noista ehdokkaista on joutunut tiukkoihin tilanteisiin niin varmaankin Väyrynen, koska omaa eniten ministerikokemusta. Kokemus on kova sana tulevissakin koitoksissa. Noihin lakijuttuihin saa vastata joku muu, mutta enpä yllättyisi vaikka laeista joku tulkittava juttu löytyisikin.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei Markkutapio! Olenko ymmärtänyt oikein että Paavo Väyrynen on ehdoton ehdokkaaasi?
    Jos näin on, niin kerron mielelläni oman ehdokkaani : Pekka Haavisto!
    Vaalien ensimmäisen kierroksen jälkeen jatketaan juttua, eikös vaan!

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolla avauksessahan se paras vaihtoehto tuli mainittua.
    Niin arvelinkin jo aikaa sitten, että Haavisto.
    Vaalipäivään on vielä aikaa ja toivottavasti muutkin ottavat osaa tähän... tai sitten pitää tulkita että ovat samaa mieltä kanssani.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, heh! Taidat olla huumormiehiee..Ihan Paavon tyyliin!
    Porukat ovat vain niin salailevia. Ikään kuin he menettäisivät jotain paljastaessaan poliittisen kantansa.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tässä välttämättä paljasta puoluekantaansa. Presidentinvaaleissahan äänestetään yli puoluerajojen, henkilöä.

    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinistölle menee ääni. Haavisto olisi hyvä toinen vaihtoehto. Homous ei häiritse yhtään.

    Atomi-Antti kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos minä paljastaisin julkisesti (siis jossain feispuukissa) sen kelle tuli ääni annetuksi, niin puolet "ystävistäni" ei enää puhuisi minulle ja menettäisin suurimman osan asiakkaistani.

    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika ahdasmielisiä ystäviä. Ei tuolla sentään Hitler ehdokkaana ole.

    Atomi-Antti kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös vaan. Elämme outoja aikoja, ystävä hyvä.
    Minulla ei ole varsinaisesti poliittista kantaa ollenkaan. Onneksi kuitenkin osaan ottaa kantaa vaalikoneen väittämiin aina sen hetkisen tunnelman mukaan. Näin vaalikone antaa minulle sopivimman ehdokkaan. Sen jälkeen äänestäminen onkin jo helppoa :)

    retrou kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika ahdasmielisiä ystäviä. Ei tuolla sentään Hitler ehdokkaana ole.

    Etkös sinä uhannut muuttaa pois Suomesta, jos Persut pääsevät vallankahvaan?

    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikö interwebsissä saa enää liioitella? Luulin että tää suorastaan perustuu siihen. :D

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieman harmittaa kun ehdokkaiksi laitetaan henkilöitä joilla ei ole alunalkaenkaan mahdollisuuksia tulla valituksi. Näitähän tässä taistossa ovat Essayah, Biaudet ja Arhinmäki. Kyse onkin enemmän siitä että saadaan pidettyä puolueen mielipiteitä ja arvoja esillä. Mutta mielestäni tuokin loppujen lopuksi tapahtuu veromarkoilla (puoluetuki) ja toisaalta myös vie turhaa aikaa tv:n väittelyohjelmissa oikeiden ehdokkaiden puheenvuoroista. Sitten on vielä sekin että jotkut äänestävät näitä pieniä heittäen äänensä hukkaan... ajattelisivat hieman ja äänestäisivät suoraan parasta vaihtoehtoa. Näin olisi Suomen talousahdinkoon vievä Niinistö lyötävissä. Jotenkin on jäänyt myös mielikuva että Niinistöä äänestävät eivät oikein ole perillä Suomen tulevaisuuden vaaratekijöistä (Nato). Pitäisi miettiä kaksi kertaa ennenkuin äänestää Niinistöä ja jos toisenkin mietinnän jälkeen tulos on vielä Niinistön hyväksi niin miettii vielä kolmannenkin kerran.


    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eräät vasemmistolaiset tuttuni kertoivat äänestävänsä Haavistoa Arhinmäen sijaan taktisessa mielessä, jotta heillä olisi jotain äänestettävää myös toisella kierroksella.

    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin olisi Suomen talousahdinkoon vievä Niinistö lyötävissä.


    Kerro millä tavalla presidentti (oli se sitten kuka tahansa) voi viedä Suomen talousahdinkoon.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nato-myönteinen presidentti voi edistää Suomen liittymistä Natoon. Ihan tarpeeksi on jo itketty kun joudutaan taloudellisesti tukemaan Kreikkaa eu:ssa. Samaa virhettä ei tarvitse tehdä kahta kertaa. Nato tulee olemaan Suomelle erittäin kallis kun on pakko ostaa aseita. Sen takia USA haluaa Natoon lisää jäsenmaita kun silläkään ei enää ole tarpeeksi rahaa pitää yllä amerikkalaista ahnetta aseteollisuutta.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haavisto 32 prosenttia MTV 3 tentissä...

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haavisto 32 prosenttia MTV 3 tentissä...

    Jäljessä Väyrystä?


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nythän myrkyn lykkäs... puolet suomalaisista on sukua kolmelle Paavolle ja eräälle Pekalle...


    Muokattu 19.01.2012 00:29 by Markkutapio.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No mitäs tuosta, kun tarpeeksi kauas ajassa mennään, ollaan kaikki sukua, serkkuseni!

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossahan ei menty kuin vain 1500-luvulle. Kunhan puolet suomalaisista ei tuon tiedon perusteella innostu nyt äänestämään Biaudettia. Minä en sentään kuulu tuohon sukuryhmään.


    JiiPee kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Biaudet on niin sekaisin, että sitä eivät kannata edes RKP:n äänestäjät. Vittu, että voi olla täysin todellisesta elämästä vieraantunut, ärsyttävä ja kaakattava ämmä. Lipposen vaimo on samaa sarjaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos muuten Niinistöllä vaimoo. Tuli vaan nyt mieleen kun en kertaakaan ole nähnyt... ilmeisesti pitää tarkoituksella piilossa jos sellainen on, vai onko Niinistö vielä kaapissa.


    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis Niinistöhän seukkaa Haaviston kanssa. Etkö tiennyt? :O Ne ovat HOMOJA!

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos vaan vahvistuksesta... näin minä olin jo kasvojen muodoista ja ilmeistä päätellyt.

    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 1



    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hahah, millähän logiikalla tuon Ultra Bra re-unionin uskotaan auttavan presidentinvaalikampanjaa, eikös tuo vain alleviivaa pysähtyneisyyttä?

    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin Facebookissa Haaviston kannattajat tuntuvat olevan täpinöissään asiasta.

    Itse kirjoitin juuri tälläisen statuspäivityksen:
    "Kuuntelin pitkästä aikaa muutaman biisin Ultra Brata ja totesi että kyseisen laulu- ja soitinyhtyeen musiikki ei ole edelleenkään minua varten. Kiva toki että Pekka saa massia niin ei sitten tarvitse kenenkään kyynelehtiä kakkosijan koittaessa että homma jäi rahasta kiinni ;)"

    JiiPee kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pakko se on mennä äänestämään vuorineuvosten ja suurpääoman juoksupoikaa. Ei tässä muu auta.

    Ajatus siitä, että VIHREÄT saisi Suomeen presidentin on aivan järkyttävä.

    Pekka Haavisto ja muut viherhullut haluavat mm. Suomesta maapallon ympäristö- ja ilmastoasioissa luokan mallioppilaan... eli kilpailijamaitamme tiukemmat säännöt ja korvausmaksut (meille). Lisäksi Haavisto on jopa EU/NATO-myönteisempi kuin Niinistö... ja vastustaa kilpailukykyistä ydinsähköä teollisudellemme. Suomi elää pelkästään kilpailukykyisten tuotteidensa viennistä. Seuraus: kilpailukykymme romahtaa ja loppukin teollinen tuotanto sekä työpaikat muuttavat Suomesta pois.

    Ja kun ei ole teollisuutta, ei ole myöskään sossupummien, hampunpolttajien ja yliopiston goottityttöjen (lue: Vihreiden äänestäjien) asumisen ja elämisen rahoittajaa. Eli Niinistö on pienempi paha.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja kun ei ole teollisuutta, ei ole myöskään sossupummien, hampunpolttajien ja yliopiston goottityttöjen (lue: Vihreiden äänestäjien) asumisen ja elämisen rahoittajaa. Eli Niinistö on pienempi paha.


    Nyt en aivan pysy logiikan mukana. Siis eikö edelläkuvatusta seuraa suoraan se että vihreistä päästään parhaiten eroon Haaviston presidenttiydellä?!
    Ja jos Niinistö on presidentti, nykyinen holhoaminen jatkuu?!

    JiiPee kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vihreiden, Demareiden ja Arhinmäen porukoiden ideologiana on jakaa muiden ansaitsemia rahoja joutilaille pummeille.

    Mutta silti... ei kenestäkään pidä sivistysvaltiossa kirjaimellisesti eroon pyrkiä. Sosiaaliturvalla ostetaan yhteiskuntarauha. Mutta jos ei ole vientiteollisuutta, sossuhyysäämiselle ei ole maksajia. Paitsi jos Suomi ottaa edelleen lisää syömävelkaa.

    http://blogit.iltalehti.fi/kalle-isokallio/2011/12/20/tyly-totuus/?ref=es


    PeeHoo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, tulipa luettua noita kommentteja ja monessa kohtaa aika yllättynyt olen. Kävin tänään äänestämässä Haavistoa siitä huolimatta, että olen hetero - olen äänestänyt Halostakin vaikka olen mies. ;) Veikkaan, että Haaviston homous tuo ulkomailla enemmän positiivista kuin negatiivista julkisuutta ja Afrikkaako tässä nyt pitäisi Neuvostoliiton ja EU:n jälkeen alkaa nöyristelemään? :D Mitä tulee Haaviston vihreyteen, niin aika maltillinen se taitaa olla siinäkin asiassa, mm. formulafani ja autoharrastaja kun on.

    Mulla ei sinänsä ole yhtään mitään Niinistöä vastaan, varmasti hoitaa homman ok jos sen saa. Mun mielestä sillä ei vain ole ollut mulle kauheasti sanottavaa...

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinistö harrastaa shakkia niin kuin minäkin. Silti äänestän Haavistoa.
    Olen hetero , mutta silti äänestän Haavistoa. En ole kiinnostunut formuloista enkä muutenkaan autoista ja edelleen äänestän Haavistoa. Presidentin ei tarvitse olla talouselämän juoksupoika. Oikeastaan tarvitaan yhdistäjä, joka kykenee ymmärtämään niin talouselämän kuin vähäosaisen kansalaisen tarpeita ja pyrkimyksiä.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : -1
    Minä en ole vielä päättänyt kumpaa äänestän, vai äänestänkö ollenkaan. Oikeestaan odottelen vielä että jokin ihme pelastais nämä vaalit... esim. jompikumpi ehdokkaista vetäytyisi kisasta ja kolmanneksi tullut nousisi kakkoskierrokselle.
    Tuohon ihmeeseen liittyen... viime aikoina kun on uutisoitu että El Nino vaikuttaa influenssaepidemioihin, niin olen elätellyt toiveita että aurinkomyrsky aktivoi Haavistolla aidsin ja hän näin vetäytyisi leikistä. Päätös pitää mulla tehdä sitten äänestyspäivänä jos tuo aurinkomyrskyteoria ei sattumalta toimikaan.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kovin on ilkeää ajatttelua, tuo. Sillä ei ole siunausta, kuten vanha mummo sanoisi.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nojoo, onhan se ilkeetä... mutta Suomi tarvitsee uhrauksia pärjätäkseen muistelen jonkun poliitikonkin sanoneen.
    Toki olisi parempi jos se olisikin Niinistö joka vetäytyisi jolloin kolmosella olisi paremmat mahdollisuudet voittoon. Niinistöllä tuo samainen aurinkomyrsky voisi auttaa puhkaisemaan hänen, ilmeistäänkin paistavan, orastavan hulluuden.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokoomusväki tulee yllättymään suosikkinsa omapäisyydestä presidenttinä.

    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkoitat siis että Niinistö ei olisikaan kovin orjallinen seuraamaan Kokoomuksen linjaa? Tuskin tuollainen "ohjailemattomuus" kenellekään yllätyksenä tulee.

    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkoitat siis että Niinistö ei olisikaan kovin orjallinen seuraamaan Kokoomuksen linjaa? Tuskin tuollainen "ohjailemattomuus" kenellekään yllätyksenä tulee.


    Jep, mielestäni Niinistö on ollut kohtuullisen avoin tästä asiasta.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinistöstä tulee jämerä presidentti. Ihanaa! Saamme vihdoin miltei uuden Kekkosen!

    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuskaisia ovat nuo "vaalitentit", eipä tuolla juurikaan taideta keskustella aiheista, jotka olisivat oleellisia tai kiinnostavia presidentin duunin suhteen, kaivellaan menneitä tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, mutta onko jossain pyydetty maalailemaan tulevaisuuden visioita yms?

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Keskusta ainakin oli nyt tehnyt kyselyn molemmille ehdokkaille tulevista asioista...
    http://www.keskusta.fi/Suomeksi/Ajankohtaista/Uutiset/Etusivun_uutisia.iw3?showmodul=149&newsID=e499165c-384f-4355-9ccd-7c2905a5ad5e



    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noissa taas kysymyksen asettelu on jo niin johdatteleva ja poliittisesti värittynyt ettei noihin Keskustan kysymyksiin voi mitään kovin suoraa ja yksiselitteistä vastata ilman että jatkokysymyksenä kyseltäisiin presidentin valtaoikeuksien riittämättömyyden perään.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaaleja EI ole vielä käyty! Nyt jokainen ryhdistäytyköön ja ottakoon kantaa puoleen tai toiseen! Valittamisoikeus raukeaa kaikilta niiltä, jotka JÄTTÄVÄT äänestämättä!

    retrou kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Betfairillä Sauli 1,06 - Pekka 18,00.

    JiiPee kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Valittamisoikeus raukeaa kaikilta niiltä, jotka JÄTTÄVÄT äänestämättä!


    Näin on! Myös eduskuntavaaleissa Arhinmäkeä äänestäneiltä EU-vastaisilta korpikommunisteilta on valittaminen evätty. Olihan se ihan loogista, että Paavo meni hallitukseen Kokoomuksen mukana tekemään EU-pankkiirien ja suurpääoman etujen mukaista politiikkaa.
    http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2012/01/29/nain-suomea-kupataan-entistakin-raikeammin/201221968/170


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä vaali jää historiaan... normaalin ennakkoäänestyksen lisäksi se pitää sisällään ennakkoluuloäänestyksen.

    PeeHoo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä vaali jää historiaan... normaalin ennakkoäänestyksen lisäksi se pitää sisällään ennakkoluuloäänestyksen.

    Hyvin sanottu!


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vihdoinkin selkis yle1-väittelystä kenelle menee minun ääni.
    Niinistö sano selkeästi ettei ole menossa Natoon ja mikäli hänestä riippuu niin ei mentäisikään. Lisäksi lupasi asiasta kansanäänestyksen.
    Haavisto taas oli Naton puolesta venäjän ohjuspelossa.

    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : -1
    Pekka Haavisto on uuden ajan airut. Me kaikki voimme vielä vaikuttaa siihen otammeko uuden ajan vastaan jo nyt vai vasta myöhemmin, kuuden vuoden päästä.

    retrou kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tästä voi lukea, jos ei lataudu. http://tinyurl.com/6mxvfu4



    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Irrallisia presidenttiketjuja yhdistelty tähän yhteen, ehkä joka mielipiteelle ei tarvitse omaa ketjua eikä palkintojakaan kannata varmaan vielä jakaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pekka Haavisto on uuden ajan airut. Me kaikki voimme vielä vaikuttaa siihen otammeko uuden ajan vastaan jo nyt vai vasta myöhemmin, kuuden vuoden päästä.

    Myöhemmin ja paljon myöhemmin, jos vielä sittenkään. Haavisto saa edelleen vapaasti airutella ja yhdistellä ketjuja.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinniin, Niinistön valinta oli visto.

    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Visto?

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nii ni, visto kattaa kaikkien tuntemukset asiasta...
    jokainen voi valita viston ymmärrettäväksi wikisanakirjan tai urbaanisanakirjan mukaisesti.

    retrou kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt huomasin että se olikin visto eikä visio. Asia kunnossa.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huomaamisesta puheenollen... huomasitteko että kukaan ehdokkaista olisi puhunut kampanjoissaan Paasikivi-Kekkosen-linjasta?


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...joo, en minäkään huomannut.

    Vaalit 2012 taidetaankin laittaa tästä pakettiin, hyvä kisa eikä hampaankoloon tainnut jäädä muilla ehdokkailla kuin Lipposella.

    Ehkäpä jotain kommenttia tänne sitten vielä Niinistön virkaanastujaisista maaliskuun alussa.


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin niin, se nyt vaan on presidentti. Silinteri päässä käveli ja muikea ilme naamallaan kun sai huudattaa kunniakomppaniaa. Aivan kuin pieni lapsi olisi saanut tikkukaramellin.


    Jammo kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yritä nyt Markkutapio kestää tappion tunteesi miehen tavoin. On tässä muillakin orientoitumista ;-)
    Uskon ja Lupaan että Tasavallan presidentti järjestää meille kansalaisille vielä hauskoja hetkiä!

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei mulla ole tappion tunnetta, minähän äänestin Saulia.
    Hauskoista hetkistä minäkin olen vakuuttunut, vaikka huolettaakin että linnassa heti puhui puolustuspolitiikan kehittämisestä. Mitä se tarkoittaa varmaan selviää lähiaikoina. Kunhan ei heti syö sanojaan ja on Natoon kalastelemassa.

    Markkutapio kirjoitti noin 11 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitää nyt palata vielä vaaliaikaan viimeaikaisten tapahtumien vuoksi.
    Suomi on menossa valvomaan Islannin ilmatilaa yhdessä Ruotsin kanssa. Pääministeri Katainen tästä ensimmäisenä kertoi julkisuuteen ja pian myös Niinistö kävi tv-uutisissakin puolustelemassa tuon toiminnan tärkeyttä ja kommenteistaan kävi ilmi että asiaa ajetaan järein keinoin eduskunnan hyväksyttäväksi.

    Noista käy heti ilmi että idea on lähtöisin Niinistöltä ja Katainen toimii asian ajajana. Kuten tuossa aiemmin n. 10 kk sitten mainitsin että Niinistö sai ääneni kun tv-haastattelussa sanoi että hänen kaudellaan ei mennä Natoon. Vaikka Niinistö nyt sanoikin että kyse ei ole Nato-tehtävästä vaan pohjoismaisesta yhteistyöstä ja -harjoituksista niin kyllä asia on niin että samaa paskaa voidaan kutsua eri nimillä (poliitikot varsinkin sen osaavat)... siis tosiasiassa ilmavalvonta Islannissa on Natoon menemistä joten ennen vaaleja Niinistö suoraan sanottuna VALEHTELI äänestäjille.

    Jos Niinistö alkaa nyt pettää lupauksiaan niin olisi ehkä hyvä jo ennakkoon tutkia mitä kaikkea hän lupasikaan. Joka tapauksessa on orastavaa tietoa tulossa historiaan siitä kuka on ollut suomen surkein presidentti.